onsdag 6 augusti 2014

Solvang

Har precis kommit hem efter en mysig play date. Är dock hur trött som helst. Natten var gruvlig. Sofia somnade aldrig. När hon väl gjorde det så var klockan närmare midnatt. Sedan fortsatte det och hon vaknade hela tre gånger fram till klockan sex och kunde inte somna om.  Idag har det varit en hel del gråt. Den enda pausen jag fick var när jag gick till YMCA och lämnade in bägge barnen i childcare. Det enda stället som håller mig vid mina sinnens fulla bruk nu. Jag funderar på att lämna in de där fredag och lägga mig vid polen och försöka sova. Hade inte varit helt fel.

Igår kväll så ändrade vi en massa för Sofia när de gäller hennes nattrutin så kunde väl inte räkna med att det skulle bli annorlunda än det blev. Istället för att ha henne sovandes i swingen (vilket har varit vår räddning i nöden under denna grava koliktid) så flyttade vi henne till hennes lilla säng i vårt rum. Och istället för att hon ska somna med en flaska så försökte vi med en nunne. Det var inte så lyckat. Hon låg med mig i sängen en stor del av natten och jag har grymt ont i nacken idag. 

Hur som helst tänkte lägga in lite bilder från häromdagen då vi tog en tripp till Solvang för att hälsa på Big Chick. Big Chick mixade ihop jättegoda margaritas med färsk persika. Gud så gott alltså. Sedan strosade vi runt i Solvang, vinprovade och åt god mat. Har ni någonsin vägarna förbi Kalifornien så är Solvang väl värt ett besök. Det är en dansk stad som har en massa skandinavisk mat och man kan få tag på svenskt godis och ost osv. Glöm inte att vinprova. De har små provningsrum i staden och utanför så finns stora vingårdar man kan besöka. 





6 kommentarer:

  1. LÅter som en fruktansvärt jobbig tid!Hoppas att det går över snart, man behöver lite tid för sig själv, annars blir man ju galen! Vi har lite problem med sovandet vi med. Sonen har sovit hos oss sen han föddes, men vi har flyttat över honom nu till egen säng bredvid vår. Trots det vaknar han mycket på natten och vill snutta och hej och hå. Nu blir det boot camp för snart ska jag jobba ju :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh haha. Så samma det är. Jag skulle gärna ha henne i sängen alltid men jag är lite rädd att jag ska rulla över på henne av misstag i sömnen eller så även om jag inte tror att jag skulle göra det då jag känner att jag alltid är medveten om vart hon är trots att jag sover. Detsamma kan jag inte säga om Eric ;). Tyvärr sover man ju inte så bra då dock. Har du några tips för co-sleeping?

      Radera
  2. Usch inte lätt med en bebis å en 3 åring. Man blir ju knas av att inte få sova!! Undra hur länge kolik kan hålla på? E det inte värst dem 3 första månaderna?

    SvaraRadera
  3. Åh vad söta! :) Ni är jättefina!

    Har hört talas om Solvang, låter jättetrevligt! Borde ta mig en tur upp dit någon dag, är ju inte alls särskilt långt :)

    SvaraRadera
  4. Ja, Solvang vill vi åka till! Storebror var där då och då också - verkar då mysigt!!

    SvaraRadera