måndag 27 februari 2017

Hej

Hej :). Det var inte igår. Det ser ut som att min bloggstil är att försvinna med jämna mellanrum och sedan försöka komma tillbaka "full force" varje gång ;). Vilket jag hoppas även denna gången förstås.

Det har varit otroligt mycket som skett den sista tiden som har varit jobbigt och jag har bara inte orkat att blogga. Men nu hoppas jag att bloggen kan ge mig lite energi istället.

Mycket har hänt sedan sist...

  • Det har varit jul och nyår
  • Vi har varit sjuka en hel del denna vintersäsongen - Vi är äntligen friska allihopa men det har varit en jobbig period. Nu hoppas vi på bra hälsa under resten av 2017.
  • Sofia har börjat på dagis - Så nu går bägge flickorna i skolan två dagar i veckan. Det har varit en väldigt bra balans tycker jag. Det är otroligt hur mycket man kan få gjort när man har tidspress. Man blir väldigt duktig på att prioritera sin tid :). Så det har känts väldigt skönt mentalt sett att få kryssat av en hel del från min "eviga" ToDo lista som bara blir längre och längre. Och det bästa av allt, är att när jag nu är med barnen så är jag verkligen med de. Innan har det känts som att man "scramble" för tid som inte finns och allt blir halvdant. Inget blir riktigt gjort och man kan inte känna att man kan njuta av barnen för man tänker på allt som behöver göras. Och man känner sig skyldig för att man inte leker mer med barnen. "The constant struggle." 
  • Donald Trump är USAs President.

Jag har en hel del inlägg som måste göras från förra året. Får inte missa att dokumentera alla minnesfulla händelser så det får bli att gå tillbaka i tiden. Jag kommer lägga in länkar till dessa äldre inlägg som komma skall.

Jag hoppas allt är bra med er och att ni har haft en fin jul och nyår och inlett 2017 på det bästa sättet.

Vi hörs snart igen!

Här kommer lite bilder från vår dag igår i Solvang. Vi hade en underbar familjedag. Vi tog barnen till Cold Spring Tavern, sedan till Santa Ynez för att leka och träffa små ponnys..























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar