torsdag 18 april 2013

Tillbakablick

Hej igen. Jag har varit lite dålig på att blogga den senaste tiden. Jag blev sjuk - IGEN. Alltså det här året är värre än någonsin. Har aldrig varit så här mycket sjuk. Eric blev sjuk först men jag lyckades undkomma men så fick stackars Lilja samma grej och det lyckades jag inte undkomma. Så vi alla har varit sjuka i omgångar igen. Hur som helst nu mår vi alla mycket bättre vilket är skönt.

Jag vet inte om jag har berättat om mitt beroende av Craigslist. Det är typ samma som Blå Börsen hemma skulle jag tro. Jag ÄLSKAR att sälja grejer där och ÄLSKAR att köpa grejer från craigslist. När jag säljer något så känns det som att jag vinner på lotteri när någon svarar och mitt adrenalin kör igång. Jag vet, det låter sjukt men så är det.

Idag så skulle vi titta på ett matbord efter jobbet för jag vill sälja det som vi har nu. Det är alldeles för högt (bar table) och jag vill ha ett modernt rektangulärt bord där fler människor kan sitta. Jag hittade det perfekta bordet på Craigslist (så klart) och det visade sig att den som sålde bordet var den människan som jag intervjuade med på ett företag år 2011 innan jag tog jobbet där jag nuvarande jobbar. Jag kommer ihåg att jag jättegärna ville ha det jobbet och jag blev erbjuden positionen men de kunde tyvärr inte betala tillräckligt. Hur som helst så var det en ganska rolig intervjuv han körde mig igenom och jag kom ihåg att jag bloggade om det. Ni kan läsa om det här. Det var när jag först började blogga och nu när jag tänker tillbaka så roligt det är att blogga då man kan få en tillbaka titt på det här viset. Världen är bra liten.

15 kommentarer:

  1. Tänk att du alltid ramlar på människor som, ska vi säga avviker från det vanliga... :)Hoppas ni får bordet då!

    P.S. Varje gång jag går in på din blogg eller på något av dina inlägg poppar det upp en ruta från baseballwife.blogg.com vill att jag ska lämna ut mitt lösenord... Kan aldrig vara rätt - kanske du ska anmäla till blogspot.se eller något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad bra att du tog upp det. Det har hänt för mig också och trodde det bara var för mig. Hmmm konstigt. Ja, det kanske är Blogspot man kontaktar då. Får göra det. Tack för att du uppmärksammade det :)

      Radera
  2. Hej, jag vet inte om du minns men för ungefär ett år sedan skicka jag in en kommentar om att jag skulle åka som au pair sommaren 2013. Tänkte bara fråga om du vet ifall det är vanligt med au pairer i Santa Barbara eller om du känner någon som har eller är intresserad av att ha Au Pair? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Ja, jag kommer ihåg. Vad roligt att det blir av :). Ja, här i Santa Barbara finns det en massa Au Pairer. Jag vet när jag gick i skolan så var det en som tipsade mig om en grupp i Montecito (som är det väldigt fina området eller egna stad här i Santa Barbara kan man väl säga) där det är en massa som anställer Au Pairer. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den gruppen hette. Jag känner tyvärr inte någon heller för tillfället men jag håller definitivt ögonen öppna för dig och hör av mig om jag hör något. Lycka till kram

      Radera
    2. Hej, vad kul att du kollade in på min blogg :) Ja hoppas på att jag hittar "min" familj snart :) Jag ska se om jag kan hitta något om den där förmedlingen :) kram

      Radera
  3. Det lät verkligen som en skojig snubbe haha ;) Kul med orginal tycker jag ;) Blev det något bord då ?

    Galet vad mycket billigt och snyggt man kan hitta på Craigslist - kollade på massor när vi bytte lägenhet i somras, tyvärr var mycket för otympligt för att köpas, men några fynd blev det allt :)

    Hoppas att ni alla kryat på er!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Mycket bättre är det! Ja, det blev faktiskt bordet :). Måste fixas och målas och så först men det är lite kul också med ett projekt. Kan inte bestämma mig för om jag ska måla det svart eller vitt. Ahhhhh!

      Radera
    2. Hej inga stolar ännu. Funderar på svarta i och med att vi har bestämt oss för att göra bordet vitt. Tror jag i alla fall haha. Så svårt för båda är snyggt!

      Radera
  4. Usch att vara sjuk så mycket :(
    Jag älskar Craigslist!! Jag kollar annonser där hela tiden på "for sale" och "housing". Har du sett dokumentären "Craigslist Joe" förresten? Riktigt bra faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nej har inte sett den. Måste kolla upp. Ja, Craigslist kan bli beroende :)

      Radera
  5. Ha ha ha!! Jag läste precis om din intervju..sicken gubbe!! Undra hur han e att jobba för:) du har det nog bättre där du e nu! Kramar

    SvaraRadera
  6. Hey Linda, vart har du tagit vägen ;) ... ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeeej, jag kommer tillbaka ikväll tror jag. Har varit så mycket det senaste. Saknar bloggen och er dock :). Känns som ett litet community :)

      Radera