söndag 12 maj 2013

Grattis Alla Mammor På Mors Dag i USA

Idag så firas Mors Dag i USA och så klart så har jag blivit firad jag med i och med att jag själv är en liten mamma nuför iden till min underbara lilla Lilja. Eric lät mig sova ut imorse. Sen när jag vaknade så kom han in med kaffe och min ipad. Jag gillar att bara ligga och dra mig och checka pinterest, facebook eller vadsom faller mig in. Sedan så fick jag en jättemysig frukost serverad - typisk amerikansk med ägg, bacon och potatis (riven potatis - hashbrowns) som han hade friterat (väldigt fett alltså). Jag fick en jättefin present. En "charm" till mitt Pandora armband som jag älskar. Det var Liljas "birtstone," ametist. Och så fick jag ett fint kort levererat av min smurf.

Sedan så åkte vi till stranden och bara tog det lugnt. Det har visat sig på senaste tiden att smurfen är orädd för precis allt. Går rakt fram till alla hundar (jag skyddar så klart), kastar sig rätt ut i havet, går fram till alla människor och säger hej osv. Hon fullkomligt ÄLSKADE vattnet och vågorna som kom när vi stod i vattenbrynet. Det blir bara roligare och roligare för var dag som går i och med att man ser hennes lilla personlighet komma fram mer och mer.

Tyvärr så kände sig Eric sjuk hela dagen (jag vet - alla mina inlägg den senaste tiden har handlat om sjukdom) och efter ett tag på stranden så blev det bara värre och värre. Planen var att vi skulle åka till hans föräldrar och fira hans mamma men det blev bara att vi åkte förbi och sa hej och åkte hem. Jag fick en jättefin present av Laurie - hemmagjord citron scrub som jag tror jag kommer använda nu ikväll :). Så nu ligger han och Lilja och sover redan. Hoppas han mår bättre imorgon. Hur som helst jag har haft en superbra dag. Hoppas att ni har haft en fin helg. Kramar!







8 kommentarer:

  1. Ja grattis till alla oss mammor!! Vi e ju bara bäst :) vilken härlig mors dag du hade!! Vilka superfina presenter!! Va skoj att Lilja e så fearless å nyfiken. Då har ni fullt upp å hålla koll:) kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut grattis till oss!!!! Nej, inte lätt att hålla koll på den bebisen längre haha.

      Radera
  2. Vilken härlig mors-dag! :)
    Och det bästa med Cali är ju att det ligger så nära havet - vilken lyx att bo så nära som ni :)

    Hoppas du får en bra vecka, och kul att du uppdaterat bloggen. Gillar den! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh tack detsamma! Ja, det var verkligen en superhärlig dag. Ja, inte helt fel att bo nära havet. Ni bor ju inte så långt bort heller. Kram

      Radera
  3. Vilken fin dag ni verkar ha haft!! Och supersöt liten Smurf ;) hahaha, både på gott och ont att vara så orädd! Rädslor begränsar, men är man bara ett år så kan man å andra sidan inte bedöma vad man borde vara "rädd" för :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen så sant som det är sagt. Hon vet ju inte vad hon ska vara rädd för ännu :). Man måste verkligen vara med och passa non stop!

      Radera
  4. Jamen grattis i efterskott då! :D Vilken härlig dag! Och snart får du fira svensk mors dag också! Så praktiskt! :D Nästan så du börjar bli bortskämd!

    Kul att du är tillbaka igen! Vi verkar dock ha timat in frånvaron samtidigt den här gången så det är bra - gillar det systemet så ingen av oss behöver missa något! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :). Ja, väldigt bortskämd verkligen. Anniversary mitt upp i alltihop också och så är det min födelsedag snart också haha.

      Ja verkligen. Perfekt timing. Ingen missar något. Super att vi kan hålla kontakten på så här vis :)

      Radera