måndag 13 maj 2013

Wine Tasting i Los Olivos

Jag och Big Chick bestämde oss för att åka och vintesta i Los Olivos. Jag har gjort det ett hrrmmm antal gånger och älskar att vin testa där. Det är en liten mysig stad som ligger ungefär 40 min norr om Santa Barbara, aningen utanför Solvang och det är som att man kan tro att man är med i en saga. Big Chick kom och hämtade mig tidigt på morgonen och vi var väl igång redan vid 11 tror jag. Det är inte likt någon av oss. Men vi var på plats och körde på. Det var säkert runt en 30 grader den dagen men det var tack och lov en liten bris. Efter allt var klappat och klart så hade jag anordnat det så att Eric kom och hämtade upp mig. Det går ju verkligen inte att köra efter att man har varit på några vinerier. Vi gick till fyra men dagen efter förstod vi att vi skulle bara ha gått till tre haha.

Vi började med frukost på ett kafe och drog sedan direkt till första vineriet där man målade, samtidigt som att vi fick jordgubbar, kex och ost. Mmmmmm. Ingen kaloriräkning den dagen!

Vi delade på målningen och som ni ser så ser ju Big Chicks del aningen bättre ut än min. Hon är nämligen en konstnär. Men jag försökte så gott jag kunde. Vi hängde till och med upp tavlan vi målade och sa till de på galleriet att höra av sig till oss när den sålde.

På ett vineri så kan man köpa små cupcakes när man vintestar :)

Det här var fjärde och sista vineriet och Big Chick bestämde sig för att ta sig ett bad.

Jag önskar att vi kom hit först. De hade en stor bakgård där man kunde spela boule om man ville.
Att vintesta uppe Santa Ynez är något som jag kan verkligen rekommendera och ni någon gång skulle ha vägarna förbi här.

12 kommentarer:

  1. Ser ut som ni verkar haft en riktig mysig dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen jätteroligt! :)

      Radera
  2. Vilken härlig dag!!! Blir lite avis på eran härliga värme där borta!! :)
    Jag tycker din tävla va precis lika fin som Big chicks :)
    Kramar / Karin

    SvaraRadera
  3. Gud vad underbart det såg ut!! Och superkul att få måla när man dricker vin - man blir ju destå mer kreativ då ;) Ni ser ut att ha jättekul, och din klänning är verkligen supersnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh tack vad snällt. $6 på loppis :). Eller hur min kreativitet sprudlade haha!

      Radera
  4. Här unnar man sig vill jag lova! :D Vilken fest! Hela dagen! Och jäsiken vilken rolig idé med tavelmålandet! Åh, kan inte vi måla en tavla tillsammans också - det vore så kul! Gjorde det med en annan kompis en gång - mycket snyggt! :D Man skapar så olika, färgerna och penseldragen - blir så härliga kombinationer! Fram för mer Duo-målning! :D

    Men till det relevanta - hittade ni något extra gott vin? Var på vinprovning på ett ställe i Grekland för några år sedan men minns inte direkt vad som var gott... Kan ha att göra med att vi missade det där med att spotta ut... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ABSOLUT!!! Det måste vi planera nästa gång vi ses. Ja haha det mer relevanta är ju så klart vinerna och det var absolut inget spottande för vår del heller haha. Vad härligt med vintestning i Grekland :)

      Radera
  5. Och ja förresten - klänningen är fantastisk!

    SvaraRadera