torsdag 20 juni 2013

South Bay Cruises

Häromhelgen så var det dags att fira vår goda vän Emily som fyllde 26 år. Åhhh så gammal :). Hennes kille Phil hade bokat en party båt som skulle åka ut från hamnen i LA. Vi ville vara där nere tidigt på lördagen så att vi kunde hjälpa de med allt som behövde göras. Vi var jätteduktiga och satt i bilen körandes ut från Santa Barbara redan klockan 9:30 på morgonen. Men att ta sig ned till Long Beach var lättare sagt än gjort.

Bilen började koka när vi var på 405 motorvägen (ni som bor här vet hur hemsk den motorvägen kan vara). Bilen överhettades också på ett ställe där det inte fanns en mack eller människa på flera km. Vi lyckades ta oss av motorvägen och Eric satte på värmen så att motorn skulle kylas av. Det var redan jättevarmt utomhus så vi satt och svettades i kapp. För att inte tala om stackars lilla Lilja som satt och svettades bak i bilen. Eric kollade upp närmaste mekaniker affär och vi chansade på att bilen skulle hänga med. Det gjorde den tack och lov in i Los Angeles täta trafik ända till Santa Monica. Medans Eric fixade till bilen så fick jag byta på Lilja som var helt dränkt i svett. När vi väl kom igång igen så tog det oss närmare två timmar att ta oss igenom trafiken som stod still till El Segundo där vi skulle släppa av Lilja.

Min kompis skulle nämligen sitta barnvakt över natten. Det var första gången som vi lämnade Lilja över natten med någon. Kändes så konstigt men det gick väldigt bra. Min kompis skickade bilder under dagen och kvällen på vad de gjorde :). När vi på morgonen kom och hämtade Lilja så ville hon inte åka därifrån. Hon skrek och ville inte ens veta av oss. Vilket var ett bra tecken antar jag :). Även om jag ville att hon skulle springa in i mina armar och krama om mig :). 

6 1/2 timma efter att vi åkte på morgonen lyckades vi ta oss fram till Long Beach. Då var det redan dags att åka till båten. Vi skulle dela hotellrum med två kompisar så det blev bara att åka raka vägen dit och byta om och dra igen. 

Vi hade i alla fall jätteroligt på båten. Det var mycket gott att äta och dricka och födelsedagsbarnet hade jätteroligt. Slutet gott, allting gott!






1 kommentar:

  1. Nu är du ute och svirar igen! Och inte får man dricka alkohol på sjön! Fast det är klart det händer ju även här hemma i Sverige, på Ålandsbåtar och annat! ;)

    Skönt att ni kom fram till slut - själv hade jag antagligen fått psyk-bryt!

    SvaraRadera