lördag 17 augusti 2013

Konsert i Parken

I år så har sommaren flugit förbi som bara den. Jag har knappt hunnit känna av den. Något som är lika med sommar för mig här i Santa Barbara är konserterna i parken som de har under sommarmånaderna. Jag har tyvärr inte kunnat gå på en enda en för jag hade min Quickbooks klass just den dagen och tiden. Men en konsert i parken blev det i alla fall. Vädret var superfint och Lilja och jag mötte upp med Lenny, Susanne och Skyla. Eric var tyvärr tvungen att jobba. Vi hade jättetrevligt men jag kan ju säga att det var allt annat än avslappnande. Lilja satt knappt still en minut. Det var för mycket hundar som hon ville hälsa på, för mycket att titta på och för många picknicksstolar som hon ville sitta i. All mat, som brieost, bröd eller kalkon mosades och flög över hela filten. Lilla Skyla och Lilja kommer bli ett vilt par kan man redan se. Skyla kan inte gå ännu men är på "G." Jag kan tänka mig att så fort hon börjar gå så kommer de vips bara försvinna tillsammans.



4 kommentarer:

  1. hej! jag ska studera engelska i santa barbara i oktober genom STS, hur är vädret hos er i oktober-november ?=) är det många svenskar i santa barbara? hur är priserna där? :) maila gärna mig om du har tid =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej så roligt att du har hittat hit. Vädret här i oktober-november kan vara jättefint men det kan också vara lite kallare. Vissa år i oktober så kan det vara 30 grader men det kan också vara så att du behöver ha en jacka på dig. I november behöver du en jacka ganska säkert. Priserna på mat är nog liknande hemma eller lite billigare. Att gå ut att äta är definitivt mycket billigare här och också något som folk gör mycket mer än hemma. Hoppas det hjälpte. Lycka till i höst!

      Radera
  2. Ser ut som ni har haft en härlig sommar, och vad stor Lilja blivit :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej det var längesedan :). Måste titta in hos dig näst. Ja sommaren har varit härlig men gått alldeles för fort. Lilja växer som bara den :)

      Radera