tisdag 20 augusti 2013

Min Födelsedag

Ja, näst upp efter midsommar så var det min födelsedag den 25:e juni. Och inte mindre än 32 somrar är jag nu. Jag får väl ta att uppdatera bloggens intro så att det stämmer ;). Jag kan inte förstå vart åren har tagit vägen samtidigt som jag kan det. Mycket har ju hänt som gör att det känns som att vid det här laget så måste man nog vara runt den åldern med samtidigt så har det gått för fort. Hur som helst nog om det. Jag hade en jättefin födelsedag.

Jag blev väldigt uppvaktad på jobbet med blommor, gott kaffe, brownies och vin vilket var himla gulligt. 
Mina svärföräldrar tog ut oss dagen efter födelsedagen i och med att jag hade min klass på själva födelsedagen. De tog oss till The Palace, vilket är en restaurang här med massa god mat från Louisiana. Det är så gott att man dör alltså. Men kan vara väldigt kryddstarkt för svenska smaklökar. För min del så tog det nog ett par år innan jag jobbade mig upp till den nivån av kryddat. Kan starkt rekommendera den restaurangen för er som har vägarna förbi.

Till helgen så fortsatte firandet hos Erics föräldrar med BBQ, tårta och presenter. Tog tyvärr knappt några bilder därifrån. Kvällen avslutades med utgång i Santa Barbara och bio. Vi såg Zombie med Brad Pitt. Jag somnade tyvärr under bion så vet inte hur filmen var.

Jag kände mig så uppvaktad med alla gratulationer som jag fick. Jättefin födelsedag var det!





16 kommentarer:

  1. Stort grattis i efterskott, väldigt mycket i efterskott :) Vilken efterrätt, ser jättegott ut! :)

    Kul att du är tillbaka i bloggvärlden!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack. Ja, det är så kul att vara tillbaks i bloggvärlden. Saknar den när jag har en paus. Har varit så himla mycket det sista att man liksom inte hinner men nu får det bli ändring!!! Kram

      Radera
  2. ... grattis i efterskott :) MAt är ALLTID uppskattat :) Kram

    SvaraRadera
  3. MMMMM! Hungrig! :D Och så klart det var Brad! :D Sötis! Kommer inte ens ihåg om jag gratulerade dig... Om jag inte gjorde det så skäms jag oerhört och grattar nu istället! :/

    PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så klart det var Brad :). Nej jag tror mig inte minnas en grattishälsning från min Caroline :(. Men tack nu i alla fall! :)

      Radera
    2. Hrm... Skäms alltså... :(

      Radera
  4. Förresten, den där restaurangen verkar vara precis i vår smak! Starkt och gott! :D

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Fin familj ni är :)

    SvaraRadera
  6. Är du intresserad av ett bloggbyte (Alltså jag länkar till dig och tvärtom)? är i "mellankrigstiden" nu (high school i idaho 2011-2012) men ska börja på unversity of idaho fall 2014 :)
    Kommentera på min blogg eller maila mig om du är intresserad!

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Är i stort behov av hjälp med mina los angeles planer och flytten dit och jag skulle behöva all hjälp jag bara kan få, om du har tid och vill hjälpa mig så skulle det betyda oerhört mycket!

    Mvh Oskar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Oskar. Så sorry för det sena svaret. Glömde totalt av att svara. Jag hjälper dig jättegärna med dina Lps Angeles planer. Om du ser det här så kan du mejla mig på linda_h_us@yahoo.com.

      Radera
  8. Hamnade på din blogg av en slump.. Har med bott i Santa Barbara, helt underbar stad tycker jag :) Såg att du var på The Palace och åt. Sjöng dem för dig då? :)Jag har varit och ätit där ett antal gånger med, då det är en god väns föräldrar som äger The Palace :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Vad kul att du hittade hit. Ja visst är Santa Barbara en supermysig stad. Haha nä ingen sång för mig denna gången men de har gjort det en gång tidigare :). Älskar den restaurangen.

      Radera