lördag 4 oktober 2014

Mörklagt Santa Barbara

OMG, sitter här och skriver och min dator fungerar hur bra som helst. Det flyter bara på istället för att man får vänta i flera sekunder ibland, och även minuter när någon video (från ett virus) startar upp eller när datorn bestämmer sig för att tänka - HUR LÄNGE SOM HELST! Erics kompis David (som är en dataguru) var här igår kväll och fixade var det än var som var fel med datorn och nu är den hur bra som helst. Helt underbart.

I torsdags gick Lilja, Sofia och jag på storytelling på bibblan där vi träffade våra favvisar, Susanne och Skyla. Därefter gick vi till "The Public Market" som är ganska nyöppnat här i Santa Barbara. Det påminner väldigt mycket om en saluhall och känns väldigt europeiskt. De har en massa olika restauranger, cafeer, cupcake shop, vanlig mataffär, juice bar osv. Man kan till och med vinprova! Jag åt bara en pressad juice så att jag skulle kunna äta och dricka mer på kvällen haha. Måste hålla koll på de där kalorierna. Det funkar faktiskt. Jag har redan gått ned 3 lbs sedan i måndags.

På kvällen mötte jag upp med Ingvild och vi skulle gå på happy hour på ett ställe som heter Boathouse. Tyvärr var det strömavbrott så de kunne inte släppa in oss. Vi fick ringa hennes man igen som fick vända om och hämta upp oss igen. Då ser vi att det är strömavbrott precis överallt. Santa Barbara är helt mörklagt. Folk var ute på gatorna helt förvirrade och verkade inte riktigt veta vad de skulle ta sig till.

Vi bestämde oss för att testa Santa Barbara Funk Zone. Vi hittade ett ställe som tog emot oss om vi hade cash vilket vi hade. Vi satt sedan där i mörkret tillsammans med alla andra ett bra tag tills strömmen kom tillbaks då alla började jubla. Sedan hoppade vi runt lite i Funk Zone tills vi var två trötta mammor som visste att vi skulle få gå upp tidigt nästa dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar