tisdag 2 februari 2016

Gamlemorfar

Det var så himla roligt för mig häromdagen då vi fick dels träffat "gamlemorfar," alltså barnens gamlemorfar och min morfar, och dels tända ett ljus på min mormors grav. Hon skulle ha blivit 90 år gammal den 30:e januari. Det kändes så himla speciellt att kunna få vara med och stå där vid graven och minnas henne genom att tända ett ljus. Vi kunde dock inte stå där vidare länge då kylan var riktigt bitande. Mormor och jag var väldigt nära varandra. 

Min morfar fyllde 92 år gammal i december och mår bortskämt bra alltså. Så härligt att det finns riktigt starka gener i familjen. Min gamlemormor blev 98 vilket inte är fy skam. 

Det var första gången som morfar fick träffa Sofia (han träffade Lilja när hon var 9 månader gammal, så det var ju också ett bra tag sedan). Det var så himla roligt att de kunde träffas och umgås ett tag. 

Morfar spelade gitarr för de och de tydde sig snabbt till honom. Han var så gosig med de. 

Det måste ju så klart bli en träff till innan vi åker hem igen. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar