fredag 29 januari 2016

Leklandet

Idag blev det ett kärt återseende på Leklandet i Uddevalla med min "gamla" bästis Emelie. Vi har känt varandra sedan vi var 13 år gamla. Vi gick också samma linje på gymnasiet (Samhäll Humanistisk) och satt bland annat längst bak i klassrummet på Latinet och skrattade genom hela lektionerna. De svarta fåren 😝😂. Men vi gjorde alltid bra ifrån oss i alla fall.

Vi träffades där med Lilja och Emelies son Elian som är nyss fyllda 4 år. Lilja och Elian är ju jämngamla då Lilja fyller 4 snart också nu i mars. Så otroligt god kille. 

De var så söta och lekte så fint ihop. Jag måste säga att Leklandet var faktiskt jättebra, så stort och fräscht. Rutschkanorna var enorma och det var knappt så vi vuxna vågade åka 😂. De hade riktigt bra mat också 👍. Vi åt bakpotatis med skagenröra och de små åt pannkakor med sylt och grädde. 

Efter Leklandet så kom de hem till oss på fika och mera lek. Vi ska träffas imorgon också. Ska bli roligt. Alltid underbart att träffa vänner som man inte sett på jättelänge men som det inte känns som att en dag har passerat sedan man sågs ❤️. 

Imorgon förmiddag så ska vi åka till min morfar och faktiskt åka till min mormors grav och sätta ett ljus på hennes grav. Jag har inte varit där på många år och imorgon är det hennes födelsedag så det känns riktigt speciellt. Jag och mormor stod väldigt nära varandra. 










2 kommentarer:

  1. Underbart!

    Jag gick Humanistisk linje och har också läst Latin. Det är sällan man träffar på andra som läst latin.

    Ha det gott!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ja verkligen. Inte många som har läst Latin. Så roligt. Kram

      Radera