fredag 1 januari 2016

Gott Nytt År

Gott Nytt År till er alla. Hoppas ni hade en fin nyår. Det hade vi. Vi slängde i princip ihop det i sista minuten. Vi träffades några vänner hemma här hos oss. Vi alla hade inga planer och funderade på att spendera nyår själva, för att alla var/är så himla slut efter julen. Vi bestämde oss för att göra så lite som möjligt och istället för att spendera nyår på var sitt håll så spendera den ihop med minimalt arbete :).

Så vi körde på enkla förrätter (det mest jobbiga var väl Toast Skagen som jag rörde ihop). Susanne hade världens bästa idé på att köpa enkel ostpizza och köpa oxfilé och steka upp den vid sidan om och hälla över bearnaise sås som på pizzorna hemma i Svedala. I  och med att oxfilé äts ofta på nyår så tyckte vi det var en superidé även om den åts på pizza haha. Tyvärr så lyckades jag bränna vid köttet litegrann (eller ganska rejält) för jag glömde bort det i ugnen när jag surrade med alla lite för mycket. Men det är tur att vissa av oss gillar hockeypuckar till kött ;) hihi. Ingen verkade märka något (eller så sade de inget hah), de sade bara att de tyckte det var jättegott. 

Susanne samt familj hängde ett bra tag med barnen tills det var dags för de att gå hem och sova. Vi andra, Eric, jag, Fathia och Jason kämpade med att hålla oss vakna till midnatt genom att spela charader. OMG jag skulle kunna spela charader i evigheter. Såååå kul!

Skyla och Lilja var festliga och ringde in nyåret med oss. Skyla hade gjort 4st jättefina hattar för barnen men tyvärr fick vi inte kort på alla i de. 

Hur snygga får man lov att bli!?

Lenny och jag!

Tjejerna lekte som bara den med Liljas nya dockskåp. De leker så fint ihop småtjejerna <3.

Inte världens bästa kort på Lilja men Skyla är glad hon och firar nyår haha. De klädde upp sig som prinsessor under kvällen och gick runt och parerade för oss alla. 

Detta kortet är ju bara för gulligt!

Vår snygga "svenska" pizza :) med brändt kött men smaskig var den.

Älskar det här kortet <3.

Eric fick en selfie-stick i julklapp som vi testade. Det var inte lätt alltså haha. Gud alla tonåringar är ju säkert experter på sånt här men verkligen inte vi. Det tog oss år och dag att få till :). 



Idag vaknade jag upp till en hög av disk och annat som behövde städas upp så det tog jag tag i kl 07:30 i morse. Är man uppe så varför inte få det gjort. Eric fick sovmorgon idag och tog VERKLIGEN sovmorgon ända fram tills klockan 11:30. Efter Sofia vaknade upp från sin tupplur så åkte vi ned till hamnen för lunch och mötte upp med Big Chick och hennes kille. Resten av dagen har bara varit slapp. Såååå sköööönt! 


Sofia på ett jätteankare med Jorge, Big Chicks fästman.

"CHEEEEEEEESEEEE!"



Jag är verkligen redo för ett nytt år med nya tag och har börjat dagen med detox. Vill verkligen börja leva mer hälsosamt under 2016. Får skriva mer om mina nyårslöften på söndag när vi ska gå över våra mål (som vi alltid gör varje år ihop med Ben). 

Najs, nytt år med nya mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar