onsdag 27 januari 2016

Vart tog "Mitt Vinterland" vägen?

Herregud!! Sådan otur med vädret vi har haft. Snön smälte (smalt?) så fort vi landade på Landvetter i princip. Efter den här långa perioden med kyla och snö. Vad fan! Jag såg snö ligga i drivor när vi landade men när vi var framme hemma var den nästan som bortblåst. Det var plusgrader och regnade hela vägen hem. Så jäkla trist alltså! För barnen! 

Jag som hade pratat så mycket med barnen om vad vi skulle göra i snön, åka pulka, bygga snögubbar (som Olaf i Frozen filmen) och göra snöänglar. 

Som tur var så hade inte all snö försvunnit i måndags så vi hann ut på morgonen och fick checkat av den listan som jag lovat barnen, lite hastigt sådär haha. 

Annars så har det varit riktigt jobbigt med jetlagen den här gången. Vi är ju tre som måste komma på rätt köl och för barnen är det ju inte lika lätt som för oss vuxna. Vi kan ju tvinga oss att hålla oss vakna. Jag har sovit väldigt dåligt då man måste vara vaken med barnen om de inte kan sova. Idag var vi vakna sedan kl 2 imorse. Tack och lov blev det lite sovande under dagen på fyra timmar. 

Och inte nog med jetlagen så blev Sofia supersjuk i hög feber ett par dagar efter vi kom hem. Inte så konstigt då hela planet hostade och nös i kapp. Det lät nästan som musik. Hon var friskt som en nötkärna när vi gick på planet men började hosta riktigt hårt under resan. Kan man insjukna så fort? 

Idag har hon verkat vara bättre dock. Hon har varit glad och ätit litegrann. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar