torsdag 21 januari 2016

Bokklubb

I söndags gick jag på min första bokklubb :). Jag blev inbjuden av en tjej som jag träffade på en annan kompis födelsedag. 

Ett av mina återkommande nyårslöften är att läsa mera så jag tänkte att detta kunde vara riktigt bra. 

Vi var ett gäng på kanske 10 personer (alla kunde inte komma), men det var riktigt roligt. Bara en person hade varit medlem i en bokklubb innan så vi satt och pratade om hur vi skulle göra, vad vi skulle läsa, hur länge det skulle gå mellan mötena osv. Och vi alla fick berätta lite om sig själva för alla kände inte alla. Jag kände bara tjejen som bjöd in mig och min kompis från födelsedagen. Detta var gjort över vin och god mat. Varför inte liksom :). 

Den första boken vi ska läsa är "Bared to You," vilken är den första boken ur en trilogi som kallas för "Crossfire Series." Den ska tydligen vara lik "Fifty Shades," men mycket bättre. 

Hela bokklubben ska gå på "Magic Men" imorgon, en "live show" som är baserad på filmen "Magic Mike." Detta i andan av bokklubben haha. Fasen jag är så "bummed" att jag inte kan gå på det, i och med att vi flyger till Sverige nästa dag. 

Herregud jag är grymt stressad inför resan, därför har jag knappt bloggat något de senaste dagarna.

Förresten tjejen som vi var hemma hos bodde i Montecito, precis i samma område där jag och min kompis Emmelie bodde ett tag när vi kom hit till USA. Det är ett jätteexcklusivt område som är gatat och det bor även en hel del kändisar där, bland andra Rob Lowe. Jag kom ihåg huset från våra promenader i området så det var lite kul. Det var ett jättehus med pool och tennisbanor. Ja, en del har det bra :). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar