torsdag 7 januari 2016

Sverige Sverige Sverige

Sverige "is on my mind!!!" Lääääängtar sååå tills vi kommer hem. Kom att tänka på att det är hela tre år sedan vi var hemma sist. TRE ÅR! .....Va! .....Vad hände!..... Jo, jag vet ju vad som hände. Jag fick ett till barn, vi flyttade, renoverade och mamma kom och hälsade på när Sofia föddes så jag fick ju lite Sverige fix i alla fall. 

Men det ska bli så roligt att komma hem och träffa alla. Det är alldeles för längesedan nu. Och pappa har ju inte träffat Lilja sedan hon var 9 månader gammal och Sofia har han ju inte träffat alls. Tacka vet jag FACETIME! Tänk hur det var förr när man skickade ett kort i halvåret. Tack vare FaceTime så har vi ju kunnat prata ofta och de har kunnat se och prata med Lilja och Sofia. Så det känns ju på ett vis att de känner de. Men det finns ju inget som att träffas i egen hög person. 

Nu är det bara drygt två veckor kvar tills vi åker och jag har försökt att få gjort så mycket jag kan innan vi åker. Har mycket att göra fortfarande men det knackar framåt i alla fall. Något fåfängt som jag ville göra innan var att slinga håret och det har jag gjort idag. Har blivit en riktig blondie igen. Har saknat det blonda. Ska till och med sätta in hårförläning nästa vecka. Det är något jag ville gjort vare sig jag åkte till Sverige eller ej. Har planerat att göra det länge nu efter jul med julklappspengar. Jag har hittat en jättebra tjej som gör de nära där vi bor och hon ska faktiskt göra "tape in extensions" på mig. Det är något jag aldrig testat och ser fram emot. 

Resväskor är något jag måste inhandla också. Vi gjorde oss av med de vi hade för de var så gamla och vi hade ingen plats för de. Tror jag ska köpa de från COSTCO. De har bra där. Så det är något jag måste göra PLUS mycket annat. 

Men kul är det i alla fall att planera resan!!!

Lilja och Sofia ser så fram emot att leka i snön precis som de gör i filmen "Frozen." Så vi hoppas på mycket snö så vi kan bygga snögubbar, göra snöänglar och åka pulka! 


Hoppas på att det ser ut så här när vi kommer hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar