fredag 22 januari 2016

Stress? Nej då!!!

Ja, här har man sprungit runt som en höna med avhackat huvud hela eftermiddagen tills inpå kvällen och fixat med allt inför resan. HERREGUD! Vad mycket som ska med och vad mycket man måste tänka på när man reser med barn. 

Jag fick kasta mig ut här på kvällen och springa en massa sista ärenden. Bland annat köpa massa snacks för de små liven som de kan ha på planet. 

Jag fick en massa tips på hur man reser med barn under den senaste veckan. En del (de flesta) säger att det kommer gå jättebra, medans några andra (väldigt få) säger att det kommer bli ett rent helvete. Så vi får väl se vilken kategori vi hamnar i. Hoppas till GUD att vi kommer sitta bredvid trevliga medresenärer som har medömkan med en ensamresande mamma med TVÅ barn.

Jag har packat en jättestrandväska (ful som stryk) där jag har en massa blöjor och wipes, två byten var (man vet ju aldrig, även med Lilja), mössor och vantar för när vi landar i Sverige, som tydligen ska vara kallare än någonsin, en massa snacks, två sippy cups, en liten necessär med alvedon (för mig), alvedon för barnen och plåster för min tummnagel som hänger kvar i en tråd (klämde tummen i en klätterställning för barn så nageln ramlade av, eller den hänger kvar in i det sista verkar det som), och sist men inte minst en massa roliga aktiviteter för de på planet som jag inhandlat från Michael's. En massa pyssel. Lilja har även sin egen lilla ryggsäck med pyssel och snacks som jag har lagt i som en liten överraskning. 

Nu är väskorna packade (men jag har inte vägt min ännu, tror det ska gå bra), jag har precis duschat och jag känner mig ganska ok inför imorgon.

Vi ska åka hemifrån vid klockan 10 imorgon och planet lyfter på eftermiddagen. Vi landar i Sverige på söndag. 

Jag hoppas att jag kan blogga en del hemifrån mina föräldrars men vi får se hur det går. Jag längtar tills att landa hemma och bara känna hur tiden stannar till. Så känner jag alltid när jag kommer till Sverige. Det känns som att livet går långsammare hemma, men det kan ju vara för att jag kommer hem på semester till mina två pensionerande föräldrar :). Hur som helst, så ser jag mycket fram emot lite lugn och ro

Kram på er så hörs vi i Sverige. Weeehooo!




4 kommentarer:

  1. Hej! Har precis hittat din blogg igen, läste den ett litet tag förr, men sen hade jag glömt lägga till den i läslistan, så då var den borta! �� Hoppas ni hade en angenäm resa till Sverige!
    Med vänlig hälsning,
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria, vad kul att du hittat hit igen :). Resan var gruvlig haha men hoppas på bättre på tillbakavägen. Kram

      Radera
  2. Hoppas flygresan gick bra och välkommen till Sverige!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna. Det gjorde den inte men vi är här och njuter i fulla drag nu i alla fall :)

      Radera