torsdag 14 januari 2016

Grapefruit Seed Extract (GSE)

Jag är så fruktansvärt trött på att inte känna mig 100% frisk. Det har varat i flera månader och de sista två månaderna har jag gått runt med en hosta och känt mig allmänt hängig. 

Eric stackaren har varit dålig i två veckor men kulmen kom i helgen då han låg totalt utslagen i sängen i två dagar. Han gick till jobbet i måndags och tisdags och äntligen igår onsdag vände allt för honom och han är riktigt på väg tillbaks. 

Så både jag och Eric har känt oss halvdåliga ett bra tag och vill båda två starta 2016 med att känna oss friska. Det här är bara för tjatigt.

Så igår gick jag till en hälsoaffär och frågade om råd. Jag har hört väldigt bra saker om probiotics som ska bidra till ett bra immunförsvar och bakterieflora i magen. Det slutade med att jag köpte två små flaskor med probiotics men även något som heter Grapefruit Seed Extract (GSE). Killen som hjälpte mig berättade att det fungerar i princip som antibiotika, så det dödar alltså alla bakterier, bra som dåliga. Men är man sjuk eller börjar känna sig sjuk så ska man ta några droppar utlöst i vatten ett par gånger per dag tills man känner sig frisk igen. Självklart ska man inte överanvända denna produkten för bakterier är ju bra men jag vill döda allt dåligt just nu i alla fall.

När jag kom hem så lästa jag om detta på internet och ALLA prisar denna produkten. Man kan tydligen använda den till hur mycket som helst. Bli av med förkylning, influensa, svampinfektioner, man ska tydligen kunna borsta tänderna med den och tänderna blir skinande rena, tvätta frukt med den, skrubba köksbänkarna osv. Listan är lång. 

Så igår kväll tog både jag och Eric 10 droppar utlöst i lite vatten. Det smakar fruktansvärt äckligt, extremt bittert men det går. 

Idag när jag vaknade så hostar jag inte. Jag skojar inte!!! Det här är helt sjukt. Jag har hostat varje dag i två månader och speciellt på morgonen. Det ligger nära till hands att detta måste vara tack vare denna produkten. Jag ska fortsätta ta några droppar tills jag känner mig helt återställd. Men jag är helt schockad ärligt talat. 

Jag uppdaterar mer efter några dagars användning. 

Har ni använt denna produkten? I så fall vad har ni haft för erfarenheter av den?


Mirakelprodukt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar