onsdag 30 december 2015

Juldagen

Jaaaaa jag är ikapp äntligen. Nu har vi kommit till juldagen. En härlig dag som vi firade med Erics föräldrar och min svägerska med hennes familj. 

Vi var hemma heeeeela dagen och bara tog det lugnt ända tills det var tid att gå till över till nästa sida av huset haha för att sammanstråla med alla. 

Erics mamma lagar en stek i ugnen varje jul på just juldagen och i år var det ingen skillnad. Vi åt jättegod mat och öppnade sedan paket på kvällen med hela gänget. 

Tyvärr fick jag inga kort på själva julklappsöppnandet (som för övrigt var helt hysteriskt med alla barn haha) då jag inte fick en sekund till att ta kort helt enkelt. Jag försökte överleva själva kaoset och hjälpa barnen så gott jag kunde. 

En jul till går i historieboken. Skönt säger jag bara att det är över. Jag älskar julen och allt vad den för med sig men det finns inget bättre än när den är över och man bara kan slappna av. Speciellt nu när man har barn blir det så intensivt men samtidigt så mycket roligare att fira jul då man ser deras uttryck på ansiktena när de öppnar sina klappar, eller ser juldekorationer när man åker runt i bilen, träffar tomten osv. Det är så otroligt gulligt och de är ju så oskyldiga de små liven. 

Imorgon är det nyår och efter det så kommer jag kasta ut allt vad julen heter haha. 


Våran gran på julafton med alla julklappar som vi satte ut efter barnen hade gått och lagt sig så de kunde vakna upp och bli överraskade över allt tomten hade tagit med sig till de :). 

Det är roligt att öppna julklappar.

Sockar är bra att ha :).

Uppklädd och redo inför kvällen min lilla prinsessa. 

Tar man kort på Sofias premisser så kan man klämma fram ett smile ;). 



Lilja hade på sig en klänning som jag fått från min pappa som han hade köpt till mig i England. Hon var så fin. Som en liten docka <3.


Det gick inte att få ett kort på de små ihop ståendes vid granen (TRO mig vi försökte) så det fick bli ett litet sidokort på "Sissy" här.

Erics pappa hade satt ut en tomte i människostorlek i hans MG bil som sjöng julsånger när man gick förbi :). 


Jag och min love <3.


Jag och Laurie testar en av hennes nya selfie-sticks. Hon fick två haha. Kommer komma väl till pass :). 

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra människor! En fröjd för ögat!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Ruth vad gullig du är. Gott Nytt År på dig. Kram

      Radera