tisdag 13 december 2011

Glad Lucia!

Säger man så? Har glömt av totalt hur man uttrycker sig på Luciadagen. Hade gärna börjat dagen med att äta lussebullar och pepparkakor medans jag tittade på lucia, men nej. Ska försöka hitta lite luciafirande på nätet som jag kan titta på innan jag somnar. Jag hade också tänkt baka lussebullar och pepparkakor igår så att jag i alla fall kunde börja dagen med det, men efter gårdagens tragedi när Eric skulle bege sig till affären för att handla så gick inte detta heller. Inte ens med utskrivna tydliga listor (som specificerade produkten precis), och även en slutnotering om att ringa om det skulle vara några oklarheter så kom han hem med rätt produkter. Efter tre timmar!!! Han försökte i alla fall vilket jag är tacksam för, men det var sista gången jag skickade honom till affären. 




Idag är det också Erics brors födelsedag, så vi åkte ner till Ventura (30 min söder om Santa Barbara) för att fira honom. Hela Erics famillj var där och det var jättetrevligt. Det blev en Japansk restaurang som var hans önskning. Jag suktade som en dåre efter den råa sushin som tyvärr fick vara med tanke på min situation. 

Här kommer den enda bilden jag tog ikväll.

En bild på söta Violet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar