torsdag 1 december 2011

10 År Tillsammans

Idag så firar jag och Eric 10 år tillsammans. Jag kan inte förstå att 10 år har gått förbi sedan vi blev tillsammans. Tiden har verkligen gått fort. Samtidigt så har så mycket hänt under dessa 10 åren att man förstår att 10 år faktiskt har gått förbi.

För 10 år sedan idag så gick vi på vår första dejt. Vi gick på en dubbel dejt (ofrivilligt från Emmelies sida :)) som blev ihop parad med Erics vän Bird (eller Richard), som under flera år senare inte kunde släppa Emmelie. Jag hoppas att han vid detta laget har gått vidare.

Vi träffades på ett pizza ställe, käkade lite pizza och drack lite öl. Efter det så visste vi inte vad vi skulle göra men vi bestämde oss för att försöka få någon att köpa ut alkohol till oss. Vi var bara 20 år gamla (förutom Eric som jag trodde var 18 år, vilket jag fick reda på några dagar senare att han inte var), så vi satte oss utanför en liquorstore och väntade på ett bra offer. Jag menar, vid det laget så var man ganska bra och van på att få folk att köpa ut till en. Efter ett litet tag så gick vi alla fyra ut mot piren med vodka och öl i händerna.

Efter mycket prat osv så säger Eric att den enda anledningen att han gick till klassen (där vi träffades) var på grund av mig. Då smälte jag direkt och Eric gick in för den första kyssen. Det var den bästa kyssen någonsin. Jag vet inte vart Bird och Emmelie försvann spårlöst till men jag klagade inte. Vi var så glada båda två. Vi hade väntat så länge på detta ögonblicket, men vi båda hade varit osäkra på vad den ena kände för den andra. Eric sa till och med till mig att han kunde gifta sig med mig där och nu. Nu visste vi äntligen vad vi kände för varandra och här är vi nu efter 10 år. 

Här kommer några bilder från årens lopp.
















































Oj, det blev en hel del bilder :), antar att det blir så efter 10 år tillsammans! :)

5 kommentarer:

  1. Så fina! Grattis (i efterskott) till era 10 år tillsammans! Kramar till er och lillan i magen! :)

    SvaraRadera
  2. Tack :).. kan inte forsta att 10 ar har gatt forbi. Det ar val detsamma for dig och Peter :).. Tank vi ar verkligen pa samma schema :)..

    SvaraRadera
  3. Åh så fina, och ni ser verkligen lika unga å fräscha ut nu, inte ett år som gått förbi där inte ;)
    JA tänk va tiden går snabbt, och så mycket ni har hunnit med. Ni har ju egentligen avverkat flera årtionden och klarat det galant, nu kan ni ju vara pensionärer tillsammans redan nu ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Haha tack Marie. Ja, nu ar det dags att kopa kapp och klippa sig kort med permanentat har :)

    SvaraRadera