tisdag 1 april 2014

Everly Elle Welsh

Välkommen till världen, Everly Elle Welsh. Hon föddes den 30:e mars (har inte fått reda på klockslag ännu), runt 16:40 eller så :). Hon vägde 7 lbs 14 oz och var 19 3/4 in. I svenska mått så är det 3572 gram och 50 cm lång . Från början till slut så tog det allt som allt 12 timmar (från det att värkarna startade tills bebis var född), och Laurie pushade en gång och så var det klappat och klart. Bebisen trillade ut och doktorn hade gått ut för att göra pappersarbete (vem gör så?) och hann inte tillbaks in innan bebisen var född och levererad av sjuksköterskan. Jag och Erics mamma gick ut ur rummet när det var daga att pusha och fick ett text 10 minuter senare att vi kunde komma tillbaka in i rummet. Jag kan bara hoppas på en lika bra födsel.

Everly Elle Welsh är ett så fint namn tycker jag. Ännu en flicka levererad till klanen :). Laurie har nu tre flickor och jag har en till på G, så det kommer bli sammanlagt en liten klan på 5 st flickor. Girl Power!!! 

Ett stort grattis till fina familjen Welsh till sitt nya tillskott! 



13 kommentarer:

  1. Åh vad underbart! Vilken lycka! Tänk att ni föder så tätt inpå varandra :) Spännande! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, himla roligt att kusinerna blir så nära i ålder!

      Radera
  2. Vilken sötnos! och vad fräsch Laurie ser ut för att précis ha fött barn. :) Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Jag veeeet. Hon ser jättefin ut, och verkligen inte som att hon precis fött barn. En annan var ju helt rödmosig och såg jättesliten ut.

      Radera
  3. Grattis, vilken drömförlossning :) !! ... och Laurie ser helt amazing ut!!

    Hoppas allt är bra med dig och vilan går bra!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina :). Allt går bra här. Kram

      Radera
  4. Grattis till en liten sötis!! Snart din tur! :)Va ni med på förlossningen hela gänget? Känns konstigt! Här i Svedala får inte ens föräldrar vara med :)
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ja, jag tror det är väldigt annorlunda här mot hemma i Sverige. Här har vissa en massa folk med sig i rummet, men vissa har bara mannen osv. Vi gick i alla fall ut när det var dags att pusha :). Laurie själv vill att vi ska vara där tills den punkten. Men så konstigt att inte föräldrar får vara med i Sverige. Jag hade ju mamma med mig när jag födde Lilja och hon ska även vara med denna gången :). Kraaam

      Radera
  5. Snabbt och lätt - går det att beställa på förhand? ;)

    Lite underligt känns det... Med hela kalaset med i rummet ända in i slutminuterna... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man ju verkligen önska!!! Ja, det är som Karin säger ovan att det är väldigt annorlunda mot Sverige. För mig kommer mamma och Eric vara i rummet :)

      Radera
  6. Åh vilket fint namn! Jag trodde att det var du som hade fått din bebis innan jag läste hela inlägget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är namnet fiiiint!!! Nope, inte riktigt ännu, men snart kommer min :).

      Radera
  7. Love the post Linda! Love you so much. Thanks everyone for the sweet comments. ❤️

    SvaraRadera