onsdag 16 april 2014

Mamma

Mamma är här och jag kan inte beskriva med ord hur glad jag är. När man bor så himla långt ifrån varandra så är det helt underbart att kunna spendera så mycket kvalitetstid med varandra. Det känns också otroligt härligt med den här hjälpen jag får nu när mamma är här. Man känner sig ju också mycket mer bekväm med att säga vad man vill att hon ska hjälpa till med osv :) än hur det känns med de flesta andra. Ibland känner jag mig som en slavdrivare men hoppas att jag inte är det i alla fall :).

Nu är jag 38+5 dagar gravid och önskar att den här bebisen vill komma ut snart. Jag är totalt över den här graviditeten nu och så redo att få träffa vår lilla prinsessa (som Eric nu tror är en pojke och att doktorn har haft fel).

Den senaste veckan så har vi i princip kommit in i våra rutiner här och mamma har redan börjat packa och greja för mig. Igår var vi i Ventura och Oxnard för sista minuten ärenden innan bebis. Var där förra veckan och ska dit idag igen haha. Har en del saker som måste lämnas tillbaka.

Här kommer de bilder jag har tagit hittills sedan mamma kom. 


Här är vi på sjukhuset och registrerar oss inför födseln så man inte behöver sitta med en massa pappersarbete när man kommer in med värkar.

Vår lägenhet blir så varm att man förgås så en dag när det var som varmast åkte vi upp till vårt framtida boende och satt där. Snygg mage och cankels, eller hur :).

Mamma fick klippt sig och blev jättenöjd!

Vi träffade min nya lilla "niece" Everly och de andra kusinerna för en rolig stund på karusell och ankmatning.

Kusinkärlek!

Lilja var redo för födelsedagsparty. Roligare kan man nog inte ha. Till det hopphuset får vi ta henne igen!

KK öppnar sina paket!

Out and about! Vi kollade in den nya Public Market i Santa Barbara som i princip är som en saluhall. Det var helt super. Dit kommer vi garanterat gå igen. Påminner om hemma.

Jag och min smurf som har börjat bli väldigt avundsjuk det senaste. Jag undrar om hon kan känna av att det är något på G. Hon har blivit fruktansvärt mammig det sista.

10 kommentarer:

  1. Va kul å höra hur du har det!!! Jätte fina bilder!! Ni ser ut å ha det hur bra som helst!! Hur länge kommer din mamma stanna? Såg att du har ett långt streck på magen☺ vad tyder det på..pojke? �� kram /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Ja, jag har också hört att det ska tyda på pojke men det är nog osannolikt att den här doktorn skulle ha fel. Han verkade väldigt säker. Men man vet ju aldrig ;).

      Mamma stannar i 9 hela veckor. Superkul!!! :)

      Radera
  2. Åååååh - Lindas tååår! De berömda!! :D Hahahaha!

    Skönt med mammatid! Hälsa och krama! Och vad stor Lilja börjar bli!

    Glad påsk sötaste du! Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja berömda för dig i alla fall haha.

      Underbart med mamma! Ska verkligen försöka ta tillvara på all tid!

      Glad Påsk till dig finaste!!! :)

      Radera
  3. Vad lika du och din mamma är! Ni ser ut att ha det riktigt bra och du ser välmående ut, så antar att din mammas besök gjorde er gott ;)
    Glad Påsk och hoppas bebisen tittar ut snart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besöket har gjort underverk hittills :). Så roligt att kunna få så här lång tid ihop.

      Glad Påsk till dig. Hoppas allt är bra. Kramar

      Radera
  4. Vad härligt att få ha din mamma nära nu, kan förstå att det betyder väldigt mycket!! Hur länge stannar hon? Och snart är det dags.. Spännande spännande!! :) när är du due?

    Happy easter!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betyder så otroligt mycket, speciellt i dessa tider. Underbart att ha familj runt sig. Är ju inte var dag för oss utlandssvenskar! Bebis är beräknad tills den 24:e april. Hoppas på tidigare :).

      Glad Påsk till sig med. Stor kram!

      Radera
  5. Vad underbart med besök! Åh, saknar min egen familj så mycket! Skönt att ha mamma nära nu ett tag för dig :) Förstår att det är tröttsamt att vara gravid nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gud vad man saknar de med jämna mellanrum. Ibland är det värre än annars. Är så tacksam att mamma kunde komma under en sådan här lång tid. Finns ingen bättre än mamma just nu :)

      Radera