torsdag 17 april 2014

Hysteri på Macy's

Igår åkte ju mamma och jag ned till Ventura för att köpa ett par saker och lämna tillbaks ett par saker. Då vi var på Macy's så satt jag och provade skor då jag fick extrem värk i magen. Jag var tvungen att lägga mig ned på golvet för det gjorde så ont. Jag kunde varken prata eller röra mig och skakde helt okontrollerat. Några jättesnälla amerikaner försökte hjälpa mig och ringa min doktor som var på lunch och även den jourhavande doktorn som var på lunch även hon. De ville sedan ringa en ambulans för mig men jag nekade. Jag låg väl där på golvet en sådär 20 min med en jäkla lååååång värk som inte gav sig. Det blev till ett spektakel och jag såg en massa folk ta kort på mig. Till slut kunde jag ta mig upp i rullstolen. Då blev Smurfis alldeles hysterisk och började storskrika. Jag tror hon förstod att jag mådde dåligt och så var det väl konstigt för henne att se mig pushad i en rullstol stackaren.

Men det bästa av allt var att innan vi gav oss iväg skrek jag till mamma att jag ville ha sandalerna som jag hade provat. Hon kastade sig att köpa de och vi följde efter. Mamma kastade ut alla pengarna hon hade för hon kunde inte urskilja värdet på sedlarna och mynten. De som hjälpte oss verkade tycka vi var helt "crazy," vilket jag kan förstå haha. Till slut var vi klara och de pushade mig genom hela köpcentrat med en skrikandes smurf bakom. Det var verkligen en scen som var värd att se. När vi kom till bilen hade värken lagt sig något sånär i alla fall. Vi bestämde oss för att köra tillbaks till SB. När vi kom hem kände jag mig nästan som återställd. Jag kunde känna bebis kicka och mådde bra. Så vi åkte hem och slocknade i princip på en gång alla tre.

Eric var så arg på mig att vi hade åkt ifrån stan när jag tekniskt sett ska vara på bed rest och kan föda när som helst. Jag förstår honom verkligen men samtidigt så var mina värden mycket bättre sist gång jag var hos doktorn och jag är även klar för födsel. Vi det här laget vill jag nästan köra igång det själv. Är verkligen redo nu! Jag fick mina sandaler i alla fall. Slutet gott allting gott!



5 kommentarer:

  1. Det låter onekligen som en händelserik dag, nästan lite kaos! Skönt att du mår bättre och att du dessutom har en par fina sandaler att pryda fötterna med :) Ta hand om dig fina du. Glad påsk! Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad obehagligt, skönt att du mår bättre nu! Hoppas lillan hoppar ut snart :D

    SvaraRadera
  3. Largey.... I know you are totally Ok now, and so I can say now that this sounds hysterical! I hope you were waving and smiling for your pictures! OH and Thank God you got your sandals!! What a waste to have gone all....the way down there without having gotten something!! ; )

    SvaraRadera
  4. Jag kan ju skratta nu, när det slutade så bra ändå! Men herregud vilket äventyr! OCH att du hade huvudet så kallt att du fortfarande skulle köpa sandalerna! Helt underbart sjukt kul!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Skorna är viktigast! Du är så rolig! Det här äventyret hade man ju velat se bilder från... :)

    SvaraRadera