fredag 27 juni 2014

Midsommar

I söndags så firade vi svensk midsommar med SWEA på stranden här i Santa Barbara. Jag tror att man firar nästan mer svenska helgdagar här borta än hemma då man försöker hålla fast vid allt svenskt så hårt det bara går. Inte för att man inte skulle fira midsommar hemma men här känns det nästan lite viktigare om ni förstår hur jag menar. Man blir liksom lite extra patriotisk. 

Jag gick med i SWEA i början på året för jag vill verkligen hålla fast vid de svenska traditionerna och att Lilja och Sofia växer upp med den svenska biten. Lilja ska till och med börja på den svenska skolan till hösten. Det ska bli så kul. Jag tror det är väldigt viktigt att man får lite ensamtid med sin större flicka också nu när man har två. Det finns ju en del avundsjuka som visar sig från och till :). 

SWEA hade i alla fall dragit på förfullt. Det var potluck (så alla tog med sig en svensk maträtt), tipspromenad, lekar för barnen (som säckhoppning), vilket Lilja fullkomligt älskade, svensk musik, klädning av midsommarstång och dans runt stången. Det var verkligen jättetrevligt. Jag gjorde fullkomligt bort mig på tipspromenaden med något enstaka rätt. Jag fuskade till och med och tog svaren från en annan som visade sig senare vara vinnaren. Jag har antagligen kryssat i fel från hans papper haha. Dålig fuskare antar jag!


Maten ser kanske inte så aptitlig ut men den var jättegod!

Klänningen jag har på mig köpte jag innan jag skulle åka till Sverige och fira midsommar då vi först kom hit till staterna (jag tror jag var 20) och hade den nu igen haha. Hade inget att ha på mig. Plus jag borde kanske rensa garderoben! Herregud!

1 kommentar:

  1. Härliga midsommartid!! Så kul att se att ni håller fast vid traditionerna (svikare... ;))! Du ser fantastisk ut och Lilja verkar växa så det knakar!

    SvaraRadera