lördag 28 juni 2014

Min Födelsedag

I onsdags så var det ingen vanlig dag för då var det min födelsedag :). Hela 33 år fyllde jag. Vart har åren tagit vägen? Jag hade en jättefin dag med mycket uppvaktande och på kvällen gick jag och Eric ut på dejt, vilket var den andra gången sedan liten bebis kom till världen så det var jätteskönt. Min kompis satt barnvakt för bägge barnen vilket jag var så tacksam för, speciellt då liten bebis har någon form av kolik. 

Vi gick på vinprovning och hoppade runt lite till olika ställen nere i Funk Zone som ett nyare område här i Santa Barbara kallas för. Sedan gick vi på middag på ett ställe som var jättebra men som jag tyckte var ganska "overrated." Man fick nästan ingen mat för pengarna. Men det var väldigt fint och helt packat på en onsdag. Eric beställde ostron som jag aldrig någonsin har testat eller hade tänkt att testa. Jag menar se bara på hur de ser ut! Nej, jag vet att många älskar ostron och jag ska inte vara den som är den. Det slutade i alla fall med att jag testade en och fy alltså!!! Det var inte gott! Jag kommer aldrig äta det igen. Nu har jag i alla fall provat!

Dagen efter kom Big Chick och hälsade på för att fortsätta firandet. Vi drack goda mimosas och åt en ostbricka som hette duga. Finns det något godare än ost!!! Skulle kunna leva på det.



Dessa två var med och firade!

15 kommentarer:

  1. Skönt att någon kom ihåg dig på rätt dag... ;) Låter som att du hade det ljuvligt! Och vad fina små flickor du har!! Kolik kan förstås vara lite tungt för en stackars barnvakt... :) Men så härligt att få vara på tu man hand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cååååroline :). Super att vara ensamma för en gångs skull :)

      Radera
  2. Stort grattis i efterskott! :) Vilken härlig födelsedag med massa vin och härligt häng med maken!
    Btw, jag är också väldigt nyfiken på ostron. Har aldrig smakat men som du säger, antingen hatar eller älskar man dom... Får se om jag får tillfälle snart att testa :)

    Ha en trevig helg,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina :). Att smaka ostron är inget att sträva efter enligt mig ;). Men smakar du måste du berätta vad du tyckte!

      Radera
  3. ,,, antar att det är din bebis där till höger ;) ? superfin i alla fall, påminner en del om Lilja, specillet nosen ;) Och grattis i efterskott snygging! Jaaa ost och vin skulle man kunna leva på ;) Har heller aldrig testat ostron, känns inte som det är värt besväret, men det är klart att man ska testa någon gång!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack fina! Yes det är den nya lilla tjejen. Nej, ostron är inte värt besväret. Jag åt de utan något preparerat som med citron eller kex osv. Smakar hemskt!

      Radera
  4. Grattis i efterskott! Låter som en fantastisk födelsedag! Vad söta barnen är alltså! Nästan så jag längtar efter en sån liten igen :) Men bara nästan! Ja, ostron är ingen höjdare. Man bör ju ha provat och det har du ju nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Ja, jag är då verkligen inte sugen på en ny. Men chansen finns ju att man blir det till slut. Det är ju så speciellt när de är så små. Tiden går så fort också.

      Radera
  5. Grattis i efterskott och vilka små gullungar! Jag är inte heller så impad av restauranger där portionerna är pyttesmå, om det är riktigt gott vill man ju äta sig in i matkoma!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! Härligt med en dejt på tu mans hand. Jag trodde inte jag tyckte om ostron fram tills jag åt det härom veckan i Tomales Bay (norr om SF). Där var dom fantastiskt goda och inte alls så där slimiga och kallsupaktiga. Men jag kan definitivt förstå folk som inte tycker om det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Ah ok då kanske man får testa någon annan gång. Men bara kanske! ;)

      Radera
  7. Åh grattis och vilken fin blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har länkat din blogg så jag kan titta in oftare :)

      Radera