torsdag 19 juni 2014

Mamma Åker Hem

Sorry för sådan extremt dålig uppdatering den sista tiden. Det har varit en ren berg och dalbana och jag har tyvärr varken haft tid eller ork att skriva något. Nu dock så är jag tillbaka i mina gamla gångor (någotsånär i alla fall) och hoppas på bättre bloggtider framöver :). Jag kan verkligen säga att jag har saknat bloggvärlden med de bloggvänner man har fått under loppets gång :) så nu är jag glad att vara tillbaks och spänd på allt som försigått i alla andras liv också. 

Nu precis så sitter jag och ammar min lilla Sofia som nu är hela 7 veckor gammal samtidigt som jag bloggar. Måste försöka hålla många bollar igång samtidigt, annars så skulle det inte bli mycket annat gjort här hemma förutom amning, pumpning, blöjbyten, mat etc.

I och med att jag har varit borta så himla länge så tänkte jag att det bästa är nog ändå att uppdatera om de större händelserna den senaste tiden. Oj, oj, oj vad mycket jag har att berätta om det nya föräldralivet, motgångar, svårigheter osv. Det ska bli kul att dela med mig av och se om ni känner igen er i vissa saker, tycker att jag är helt knas på vissa sätt, eller har tips och så.   

Först ut är ändå mammas avresa från staterna. Så otroligt mycket hjälp hon har varit under hennes 9 veckor här och så roligt det har varit att ha haft henne här. Det har varit 9 extremt jobbiga veckor kan jag få lov att berätta för er alla, med många vin kvällar :). Jag pratade en sväng med mamma idag då hon berättade att hon sovit nästan konstant sedan hon kom hem härifrån, vilket nu är 2 veckor sedan. Vi jobbade henne så hårt här :). Nej, alltså situationen som har pågått här har nästan varit omänsklig (uppdatering kommer), och det är inte konstigt att hon har sovit.

Det var jobbigt när mamma skulle säga hej då till Lilja som hon kommit så nära den senaste tiden. De har sovit i samma rum och mamma har vaknat upp till Liljas glada ansikte (ja, jag förstår inte hur någon kan alltid vara så glad på morgonen) varje morgon. Lilja kallar mamma för morn istället för mormor. Vi tycker det är så gulligt att vi nu också kallar mamma för morn. 

Tack mamma ännu en gång för all din hjälp och superba sällskap :). 
Vi saknar dig!

Mamma säger hej då till Smurfis!
Vi åkte längs Highway 1 ned till LA och stannade i Malibu och köpte färska bär.


19 kommentarer:

  1. Kul att höra ifrån dig Linda! ... och har verkligen full förståelse för att du inte bloggat, det går i perioder, och ibland finns inte tiden eller lusten.

    Och stort GRATTIS till lilla Sofia!! oj redan 7 veckor ! :)
    Låter som ni har haft mycket för er - hoppas resten av sommaren bllir lugnare och mer harmonisk!

    Glad Midsommar och stor KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen :). Ja, ibland har man verkligen varken lust eller ork. Glad midsommar till er! Kram

      Radera
  2. ...förresten, antar att korten på dig och din mamma är efter förlossningen ?! Herregud vad smal du är!!! Kram igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack men det är en bit kvar att gå :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Grattis till den nya lilla bebisen!! :D

    SvaraRadera
  4. Äntligen!! �� Som jag saknat dig! Har tänkt höra av mig flera gånger men det har bara inte blivit av... Ser fram emot att höra vad ni haft för er! Förstår att mamma är saknad... Och jag vill så gärna träffa lillsnuttan så det är bäst ni kommer hem en tur...! Puss!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma!!! Så kul att vara tillbaks. Men så fort jag kom tillbaks så sköt Eric en spik i internet kabeln så jag har inte kunnat blogga haha. Ska fixas imorgon tydligen :). Ska bli kul att se lite mer action från dig också :). Ja, mamma är väldigt saknad här :(. Ingen fara tiden går ifrån en ibland. Det vet jag allt för väl :).

      Radera
    2. Hahaha - kan vara farligt med händiga karlar! Tiden springer iväg...!!

      Radera
  5. Va kul att se dig igen Linda!! Har kollat bloggen nästan varje dag efter uppdatering. Tråkigt att din mamma åker hem nu!! Förstår att det blir tomt.
    E lilltjejen redan 7 veckor!! Stor tjej!! :) vilket fint namn hon fått!!
    Bamse kramar /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kaaaariiin. Yes redan 7 veckor. Inte klokt vad tiden går. Kan inte du uppdatera Facebook lite mer :). Skulle vara så kul :). Kraaamis

      Radera
    2. La in bilder på midsommar för nån dag sen ☺

      Radera
  6. Välkommen tillbaka och grattis till lilltjejen! Kram.

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka till bloggvärlden och grattis till er lilla tjej! Gud vad härligt att ha din mamma där så länge! Men alltså jäklar vad snygg och smärt du är, syns inte alls att du precis fått barn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack. Har en hel del kvar att gå ned dock.

      Radera
  8. Välkommen tillbaka fina du! Vad du har varit saknad i bloggvärlden :) Och jag håller med föregående talare, du är jättefin!

    Och självklart, stort grattis till er! :)
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awww tack vad snäll du är :). Kramar

      Radera
  9. Lite sen här men stort grattis till lilla tjejen!! :) underbart att få lite extra hjälp så där i början och att få ha sin mamma nära..:) Synd bara att det ska vara så långt hem till Sverige!

    By the way, du ser ju ut som värsta pinglan! Inte syns det att du nyligen fått barn heller! ;)

    SvaraRadera