torsdag 29 januari 2015

Cajun Pasta

Vi har haft sjukstuga här i över en vecka nu. Börjar bli väldigt tradigt. Så fort magsjukan var över så kom en kraftig förkylning. Alla har varit helt utslagna. Nu har det varit Erics tur i ett par dagar, men det verkar som att det också är på bättringsvägen som tur är. 

Jag tänkte dela med mig om ett recept här i bloggen. Jag tycker det ju är väldigt roligt att laga mat och ju enklare ju bättre. Jag älskar att använda mig av min "Crock Pot."Ingen aning om vad det heter på svenska eller om det används något vidare i Sverige. Jag använder dock min flitigt, speciellt runt de kallare månaderna. Det är så käckt att fixa middagen under dagen och sedan är den klar tills kvällen och man behöver inte stressa. 

Eric kommer ju som sagt ifrån Louisiana som är känt för sina kryddigare rätter så i den andan kör vi. Jag gjorde en pasta rätt som jag såg på pinterest. Jag har nu gjort denna rätten flera gånger. Det är en rätt som man inte kan misslyckas med så har man ingen aning vad man ska laga till middag för vänner så är detta ett bra tips då det inte verkar som att det kan gå snett. 


Du behöver
1 gul lök
2 gröna paprikor (har du inte gröna använd vad du har)
2-3 selleri (gillar du selleri ta mer, detta behövs dock inte i receptet om du inte har/gillar det)
2 kycklingsbröst
2 cajun korvar 
Grädde 
1 burk Alfredo sås
1 burk "diced" tomater (14 oz)
Pasta (använd din favorit pasta, jag använde lingune)
Cajun krydda

Gör så här
1. Hacka löken
2. Skär korven i bitar
3. skär paprikan i bitar
4. Skär upp sellerin
5. Hacka kycklingen

Nu är allt prepjobb klart



Nu är det dags att tillsätta allt till "Crock Pot" lager på lager

1. Addera 1/3 av Alfredo såsen till botten av crock pot
2. Tillsätt löken och rör om
3. Tillsätt kycklingen och krydda med cajun kryddan
4. Tillsätt paprikan och sellerin
5. Tillsätt korven
6. Tillsätt "diced" tomater
7. Tillsätt resten av Alfredo såsen

Nu stänger du "crock pot" och ställer in på låg under 4 timmar.
När 4 timmar har gått häller du i kanske 1 till 2 dl grädde. Mer om det behövs. Lägg också i ett paket pasta och rör om. Ställ nu "crock pot" på "hög" i ca 20 min eller så (kanske längre beroende på hur lång tid det tar för pastan att koka klart). 


Voila!
En krämig god pasta att sätta tänderna i!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar