torsdag 22 januari 2015

Januari

Jag kan inte fatta att det är 2015. Tiden går så himla fort. Jag vet att jag säger det väldigt ofta men nu när man har barn märks det ju ännu mer då de växer så att det knakar i princip varje natt. Man lägger en liten knubbis på kvällen och på morgonen är det en större knubbis. Inte klokt!

Januari hittills har varit bra. Jag har hållt mina nyårslöften någotsånar i alla fall. Har ni några nyårslöften? De flesta av mina löften är nog väldigt klassiska. Här är några av de. De jag vill dela med mig av ;).

1. Kom i den bästa formen av mitt liv! 
Jag har som mål att göra en fysisk aktivitet per dag. Tyvärr har denna redan brutits. 

2. Ät mer hälsosamt!
Denna går sådär. Jag försöker dricka en grön smoothie varje morgon och jag har lyckats gå ned lite i vikt faktiskt. 

3. Lev ett mer positivt liv!
Denna går riktigt bra hittills. 

4. Organisera huset!
Jag säljer och gör mig av med saker som bara den. Det har blivit som en drog. 

5. Kör igång bloggen igen!
Ja, ni ser ju. Här kör vi :).

6. Få iordning på Erics business! 
Detta har gått riktigt bra hittills. 

7. Gör saker och ting på en gång!
Jag drar alltid ut på saker och ting men har bestämt mig för att göra saker så fort de kommer upp. Till exempel så har jag varit tvungen att ta hand om en massa pappersarbete gällandes CSN. Bollen ligger nu hos de. Känns så bra.

8. Plantera en fin trädgård!
Har börjat lite grand. Jag ska ta kort för er.

9. Teckna!
Detta var något som jag tyckte om att göra när jag var yngre. Detta vill jag starta upp igen. 

10. "Get rid of Schmos!"
Som jag och Eric kallar det. Vi båda är trötta på att lägga energi på människor som man inte riktigt får något gensvar av. Livet är för kort och det är det slut på :). Vi har så lite tid nu för tiden att den tiden man har fri spenderar vi såsom vi vill. 


Svenska skolan har startat upp nu igen i januari för Lilja vilket är jätteroligt. Sedan så går vi på en liten musikklass för småttingar en gång i veckan ihop med Susanne och Skyla. Jättekul klass!
På tisdagar tar jag Lilja till en utomhusklass där det är lite träning för de små. De har hinderbanor och gör massa lekar som är aktiva. Instruktörerna är yngre och har så himla mycket energi. Lilja älskar det. Nu är vi också på G med att sätta Lilja i en ballettklass. Vi får se vad det blir. Håller på att kollar upp olika skolor. 

Svenska skolan kommer ganska säkert starta upp här i Santa Barbara genom SWEA nu till våren. Det ser vi verkligen fram emot. Då slipper vi ju åka ned till Thousand Oaks varje fredag som är en timmes körning. Vi tycker att det är värt det men det kan kännas långt vissa gånger alltså. Det enda tråkiga är ju att vi lämnar de vi har lärt känna där nere i så fall. Vi kommer i alla fall köra terminen ut i Thousand Oaks och sedan får vi se. 

Här kommer lite bilder från januari. Förhoppningsvis kan jag hålla mig uppdaterad så det inte behöver bli sådana här enorma uppdateringar.


På nyårsdagen så tog jag bägge barnen på en prommis till stranden. Det var helt underbart!

I helgen var det James födelsedag. Vi gick och åt på Arnoldis i Santa Barbara. Grattis James :).
I helgen var det Emilias födelsedag. En av Liljas lilla klasskompisar från svenska skolan. Hon fyllde 3 och hon hade sin födelsedag på en KidsZone. Allt är byggt för barn, med vaddering överallt. Paradis om man är liten med andra ord. 



Fina födelsedagsbarnet Emilia, samt mamma och pappa.

Musikklassen är en hit. Lilla Sienna är helt underbar när hon väljer att delta ;). Mycket sömn vid detta laget. Hon har börjat bli mer och mer vaken dock och är mycket mer med. Har även fått en litet leende från denna lilla docka. 

Fun 4 Fitness är en hit. Sofia vill också vara med.


Denna lilla tjej vill hänga med sin storasyster på alla upptag nu för tiden. Lilja visar också mycket mer intresse för henne nu, istället för bara irritation. Det är roligt.

Play date hos Kristen häromdagen. Alla hade så kul.

Fina januaribilder från SB.



4 kommentarer:

  1. Tänkte just på dig och var tvungen att kika in en sväng :) Det var ingen dålig uppdatering du har gjort!!! :)

    Kul att se er alla igen, barnen växer så det knakar och du är snyggare än någonsin ;) ... och året ser ut att ha börjat riktigt bra oxå ....fast de där Januari bilderna på stranden alltså - vilken tortyr att se på hahahaha... här har vi lite mer Sverigelikt väder, grått, snö och kallt :( ,,, men i dag skiner solen så man får vara glad för det lilla :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur :). Jag tänkte om det ska vara så ska det vara. Kändes också så himla tråkigt att senare titta tillbaks och sedan se ett jättehål mellan höst och nyår :). Som sagt vi har ju snackat om det förut att det är kul att se tillbaks men samtidigt känns det jobbigt ibland. Vi får se hur denna gången går ;). Vi har precis fått ny dator vilket verkligen underlättar. Jag fick sitta i åratal innan för ett inlägg med min gamla dator. Denna funkar superbra!

      Haha så snäll du är. Ja vädret här är inget man kan klaga över. Och som sagt man får vara glad för det lilla haha.

      När kommer din uppdatering? Kommer den? Hoppas verkligen! Kram

      Radera
  2. Varmt och skönt i Januari, inte helt fel! Jag tänkte på det häromdagen....liksom varför ska jag alltid rikta in mig på kalla ställen för. Varför inte bosätta mig någonstans i Californien :) Fast så enkelt är det ju inte. Jag flyttar ju förhoppningsvist till W i madison i September eller så, om jag blir klar då :) Och Madison är ju inte direkt varmare än Fairbanks tyvärr. Jag har inga nyårslöften faktiskt, tror inte jag är så bra på att hålla sånt, ok kanske ett är att bli färdig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja men där du bor är det ju så otroligt fint i alla fall. Kallt kanske men fint ;). Du får semestra till Kalifornien. Spännande med flytt. Kram

      Radera