fredag 14 april 2017

Härlig dag med min Lilja

Lilja och jag hade världens härligaste dag, bara hon och jag häromdagen. Lilja har nu ljugit i alla fall ett par gånger om att vara sjuk så att hon inte behöver gå till skolan 😆. Hon försökte faktiskt till och med idag när vi skulle på baletten att undvika att gå. Vilket jag har tillåtit ett par gånger men när det är uppenbart att hon inte är sjuk så måste vi gå, det kostar ju en hel del och hon tycker ju faktiskt om det jättemycket.

Men häromdagen var det oklart om hon var sjuk eller ej så jag lät henne vara hemma. Vi bestämde oss för att gå på en promenad och helt mirakulöst så kryade hon på sig väldigt snabbt 😅, och ville gå till stranden och hon ville ha lunch med mig på Shoreline Café. Så det gjorde vi.

Vi hade en heldag tillsammans bara hon och jag, då vi satt och pratade när vi åt lunch ihop och strosade på stranden och letade efter snäckor. Vi spenderade flera timmar med att inte direkt göra någonting, samtidigt som vi gjorde någonting. Jag tror det är väldigt viktigt att man sätter av tid till sina barn, där man har egentid med de var för sig.

Vardagen är alltid så himla "busy" med allt som måste fixas med och styras upp så det var väldigt skönt att bara stanna upp ett tag och bara vara. Jag avbokade allt jag hade den dagen så vi hade inga tider att passa, det var bara hon och jag där på stranden.

Jag tror det är så viktigt att stanna upp emellanåt. Världen har blivit så "snabb." Allt ska avklaras snabbt, email skickas nu på telefoner, man kan alltid jobba, varsomhelst. Man stressar hit och dit. Man glömmer att bara vara, bara njuta av tillvaron. Leva i nuet.






Liten med sina fynd 💓



Min älskling och jag ❤️



3 kommentarer:

  1. Ååååhhh sicken härlig dag!!! Det e ju såå mysigt på tu man hand med ett barn. Känns som man lär känna det barnet bättre då. Va Sofia i skolan då? När börjar dem skolan i Usa? Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur?! Jag tror det är så viktigt att man får den tiden på tu man hand. Sofia gick i skolan, eller förskolan eller vad man säger. Dagis kanske? De börjar när de är 6 här 😊

      Radera