torsdag 17 maj 2012

PEP

Igår gick jag på mitt första och antagligen sista PEP (Postpartum Education for Parents) möte haha. Det är en mamma grupp som träffas i SB. En sorts stöd mamma grupp. Det var en hel del mammor där med sina smurfar. Det var väldigt gulligt. Mötet började med att man skulle introducera sig, berätta vart man kommer ifrån och berätta om veckans high and low. Det var väl runt 35-40 pers där och jag hatar att prata i grupp när jag inte känner någon men det gick bra. Självklart så bad de mig också att berätta om min födelse historia. Är det inte alltid så att när man inte vill bli vald så blir man det.

Jag tror tyvärr inte det här var något för mig. Jag vet att många älskar dessa grupper men antingen hamnade jag i fel grupp eller så är det helt enkelt inte för mig. Jag kände inte att jag hade något direkt gemensamt med de andra mammorna. Jag går nog hellre med en mindre grupp där man gör olika aktiviteter osv.

Är det någon som bor i Santa Barbara och är intresserad så klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar