tisdag 8 maj 2012

Veckan som gick

Hej, nu var det ett tag sedan jag bloggade igen så jag tänkte ta och sammanfatta veckan som gått. Förra lördagen så gick jag på min kompis Jessicas lingerie shower (alltså underklädes shower :)). Det var jätteroligt och jättefint. Hon hade den på en restaurang i Santa Barbara som heter Stella Mares. Jag köpte ett sexigt litet svart nattlinne som hon kan använda när det faller sig lämpligt :). Jag kunde tyvärr inte stanna tills det var slut för mamma var ensam hemma med bebis och vi skulle förbereda inför dopet för min lilla Lilja som var på söndagen.

Va fan. Jag borde ju sträckt på mig för fasen.

Vi gjorde svensk skagenröra till dopet :). Jag tänker skriva om dopet i ett separat inlägg istället. Jag har inga kort från det ännu. Men jag kan säga att det var väldigt lyckat och roligt. Erics kompis Phil och hans tjej Emily kom på besök på lördagen också, och Eric gick på stan med Phil medans jag och Emily solade i vår trädgård och mamma och jag förberedde för dopet.

Min bästis Emmelie :) kom på måndagen för att umgås med mig i en vecka :). Emmelie bor i London så det var verkligen superkul. Vi kom tillsammans till USA för 10 år sedan (herregud så längesedan), men nu bor Emmelie i London. Mamma var fortfarande här då så vi umgicks mest här i huset. Sandra, en av mina arbetskamrater kom över för hon ville lämna en present till mamma innan hon åkte. Hon gav henne en liten ram där hon kan sätta en bild på hennes barnbarn. Så himla gulligt. På kvällen gick Emmelie och jag och åt på Palazzios.


På tisdagen så skulle jag köra mamma till flygplatsen. Buuhuuu så tråkigt. Vi fick gå upp klockan tre på natten för hennes flyg skulle gå tidigt på morgonen. Efter en hel del strul så vinkade jag av mamma. Det är verkligen jättetomt nu efter henne. Vilken otrolig hjälp hon har varit. Det känner jag verkligen av nu när hon är borta. Jag är inte så ledsen dock för hon kommer komma tillbaka den 12:e juni igen för att hjälpa mig med Lilja ett tag till :). Jag ska nämligen gå tillbaks till jobbet den 18:e juni och vill absolut inte lämna in Lilja till något dagis ännu. När jag sedan väl kom hem fick jag gå och lägga mig och sova så stackars Emmelie var själv mestadels av dagen.



 På onsdagen så var jag inbjuden till en SWEA lunch och Emmelie fick komma med. Det var jättetrevligt. Det var vi och en massa äldre damer. Berith, en av damerna ville introducera mig till Susanne. En yngre tjej som är gravid och ska föda en liten flicka i September. Hon var jättetrevlig och vi ska gå och ta en fika snart. Hur kul hade det inte varit om Lilja kunde växa upp med några svenska kompisar. Efter mycket skratt och Svedala snack så begav sig Emmelie och jag till happy hour där vi tjötade resten av kvällen om allt mellan himmel och jord.

I torsdags så började vi dagen med lunch och en jäkla parkerings böter. Fuck fan alltså. Sedan så hade jag tid med Lilja hos doktorn. Hon följer tydligen sin kurva jättebra :). Efter doktorn så åkte vi ned till stan för Emmelie skulle köpa sig en iPad. Sedan så blev det utgång på stan.


Usch och fy de första vaccinationerna.

Dr. Homdani. En jättebra doktor även om hon ser lite arg ut här







E-cigg. Alla ville veta vad detta var.

I fredags så besökte vi jobbet för att visa upp Lilja. Det blev ett väldigt ståhej när jag gick runt där med min lilla bebis :). Efter det så drog vi ned till stranden och åt lunch. Lunch följdes av en Pinkberry så klart. Klockan tre så åkte Emmelie och det var bara Lilja och jag för första gången. Det var riktigt konstigt, men skönt också. 



Emmelie var så glad för Pinkberry...

...så glad att hon hoppade efter.



2 kommentarer: