måndag 18 juni 2012

Första Dagen Tillbaks på Jobbet Efter Mammaledigheten

Jag har precis kommit hem från första dagen tillbaks på jobbet sedan över tre månader tillbaka. Det var inte lätt i morse när klockan ringde klockan 6 kan jag säga efter knappt någon sömn. Jag har sådan tur att mamma är här och passar lilla Lilja. Efter att jag matade Lilja i morse så gick jag bara in till mamma som tog över när jag behövde göra mig iordning för jobbet. Tänk om jag hade behövt göra iordning inte bara mig själv, men Lilja också. Packa luncher för oss båda och lämpa av henne på dagis, innan klockan 8 då jag måste vara på jobbet. För att sedan hämta henne på dagis, åka hem, laga mat och göra iordning allt för morgondagen. Allt utan någon speciell sömn. Det är ju klart att det hade varit lättare om hon hade sovit genom natten och att det kommer bli lättare så fort hon sover natten igenom, men tänk ändå. Jag förstår inte hur det här landet är uppbyggt när det gäller mamma ledigheter. Hur orkar folk. 

Ja, ja nog med klagomål. Det bästa med hela dagen var när jag kom hem och fick träffa min lilla Smurf igen. Allt hade tydligen gått jättebra hela dagen. 

Här bjuder jag på en Dagens Smurf från förra veckan någon gång. Jag orkar inte ta ett kort idag haha. Ha en bra måndag alla glada. 


Tröja: Carter's
Byxor: Carter's

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett underligt land... 3 månaders bebisar är ju alldeles för små för att vara på dagis hela dagarna! Och lunch? Måste man ha med lunch till barnen?? Får de inte det på dagiset? Den lilla perioden jag jobbade på dagis fick de minsann både lunch och flera mellanmål! Och sen kan jag inte låta bli att undra om inte pappa kan hjälpa till lite? Råder ingen jämställdhet? Måste du sköta allting själv? Ja, som jag sagt så många gånger... Sverige är bra...

    Förstår att mamsen måste vara guld värd!!

    SvaraRadera
  2. Look at those cheeks! I want to eat her!

    SvaraRadera