onsdag 8 augusti 2012

Susannes Baby Shower

I helgen så gick jag och mamma på Susannes baby shower. Hon hade den uppe i en park som heter Francheski Park. Eric brukade ta mig dit för många herrans år sedan för make out sessions. 

Det var fyra av hennes vänner som gjorde den för henne och de hade gjort jättefint. En typisk amerikansk baby shower går ut på att man träffas och helt enkelt shower eller duschar :) sin vän eller familjemedlem med gåvor som hon kommer behöva efter bebis kommer. Man har den oftast när ens graviditet tar sig mot sitt slut. Någon vän eller familjemedlem blir den erbjuder sig att göra en shower. Det är ju ingenting som görs i Sverige än men det kommer säkert. Jag tror i och för sig att jag har hört vissa som gjort det hemma i Sverige men det är nog inte så vanligt ännu i alla fall. Det är väldigt bra då man får en så himlans mycket grejer inför bebis. Jag har knappt behövt köpa någonting. Det är nästan istället tvärtom att man inte hinner använda alla kläder som man fick. 

Som svensk var det lite svårt för mig att sitta där och ta emot alla gåvor och öppna inför alla men alla sa till mig att det är något som de vill göra för dig och det handlar om att fira den kommande bebisen också. När man sitter och öppnar så hör man alla ropa "ooohhhhs and aahhhss," för att allt är så urgulligt.

Jag och Susanne pratade om detta och hon kände samma sak. Men när hon satt där och öppnade så kom hon över det :).
Det fanns till och med musik på plats

Söta Susanne och hennes presenter på bilderna ovan. Mamma fick sig en bästis i en jättegod svensk tjej. Lollo är Susannes bästis som kom och hälsade på i två veckor. Vi hade superkul vid vårt bord verkligen. Det var en hel del svenskar här och vi alla tydde oss till varandra :).
Ni förstår inte hur glad jag blev av denna synen. SVENSK PRINESSTÅRTA!!! Den var helt underbra. Det fanns en massa annan svensk god plockmat som jag gick totalt loss på.

Jag, Susanne och Sara.

Och sist men inte minst min älsklingssmurf!
Jag tror faktiskt inte att jag någonsin bloggade om min shower då jag hade ett jätteuppehåll ifrån den då min shower var. Det får bli i ett annat inlägg.


2 kommentarer:

  1. Njaä... Känns inte så svenskt... Tror du verkligen det kommer hit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle faktiskt tro det. Verkar som mer och mer saker fran har far faste hemma. Kan nog vara kul in addition (urssakta svengelskan) eller istallet for dop osv.

      Radera