torsdag 28 mars 2013

Fransk Happy Hour när den är som bäst

Häromdagen så testade jag och Big Chick en ny restaurang i stan' för happy hour. Jag hade tyvärr hört ganska dåliga rykten om "French Table" men till skillnad från ryktena så tyckte vi båda de var riktigt bra. Vi åt ostbricka samt pommes och dack en massa vin :). Vinet kostade runt $5/glas men de hällde väldigt hälsosamma glas, vilket inte var helt fel ;). Servicen från de äkta fransmännen var väl inte den bästa men det är man van vid som svensk så det var ingen fara med det haha. Vi kommer absolut gå dit igen!

9 kommentarer:

  1. Det är nog servicen som gjort att amerikanarna gett det dåligt rykte, eller tror du inte? Maten kan ju vara suverän ändå! Vad kul att komma iväg på restaurang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror absolut det. Det är ju så annorlunda här. Ja alltid kul att komma ut lite :)

      Radera
  2. Undrar hur stor procent av dina inlägg som handlar om Happy hour...? :D Helt rätt - Livet är gött! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha jag har också tänkt på det. Du blir nog chockad när jag säger att det är många som jag inte publicerar haha. Nämen vardagslyx är inte helt fel. Speciellt som att man kan spendera en bråkdel för god mat mot jämfört med middag.

      Radera
  3. Vad kul med restaurangbesök! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Restaurangbesök är nog min favorit :). Åh jag måste kolla in din blogg. Kram

      Radera
  4. Servicen är inte allt även om det är skönt med trevlig och bra personal. Men jag tycker kvaliteten på maten är viktigare :)
    Ostbricka lät inte dumt! Och 5 dollar/ vinglas är ju en superbra deal = oslagbar kombination :)

    Hoppas ni haft en bra påskhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma :).

      Ja man har liksom blivit van vid att de kommer hela tiden och kollar om allt är ok, om man behöver något etc. Innan tyckte jag sådant var jobbigt för det var liksom för mycket. Eller hur, superbra kombination :)

      Radera