måndag 18 mars 2013

Grattis Lilja 1 År

Som sagt, Liljas födelsedagskalas gick av stapeln förra söndagen, den 10:e mars. Vår lilla älskling fyllde ett år. Jag kan inte förstå att ett år redan har gått förbi. På ett sätt känns det som en evighet sedan men samtidigt känns det som om det var igår vi var på BB och fick se henne för första gången.

Så mycket har hänt på ett år. Från att ha bara kunnat vara i liggande ställning, till att rulla runt på magen och hålla huvudet uppe, till att krypa och nu till och med gå. För att inte tala om hur personligheten börjar dyka upp med stormsteg alltså. Den här lilla damen verkar ha ett väldigt bestämt och envist humör, undrar vem hon brås på ;). Vår lilla Lilja är alldeles underbar och det blir bara roligare och roligare för var dag som går.

I söndags så bjöd vi in familj och nära vänner och drog till på kalas i en park i Santa Barbara som vätter ut över vattnet. Vi hade kanonväder som tur var, hela veckan som ledde upp till kalaset var jättedålig, men som på beställning kom solen fram :). Vi hade mycket god mat, musik, boule, strandtennis, andra varse spel och så fiskdamm för barnen. Det var jätteroligt och vårt födelsedagsbarn hade jättekul hon med såg det ut som där hon lekte med barnen. Hon var helt slut när det var över och slocknade direkt i bilen på vägen hem. Här kommer i alla fall några bilder från kalaset.



















11 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut! En riktigt gullig födelsedagsfirare! :) Och så mycket god mat! Blir ju hungrig bara av att titta!

    Fiskdammen ser jättefin ut! :D

    Kul att det blev så lyckat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteroligt verkligen :). Ja killarna gjorde ett jättebra jobb med fiskdammen. Såg ut som att man stod och fiskade rätt ner i havet :)

      Radera
  2. Wow vilket superkalas! Maten, aktiviteterna, vädret, utomhus... Ni ser verkligen ut att ha haft jätte kul. Härligt att ta med sig ett sånt minne och att kunna visa Lilja bilderna när hon blir större :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var faktiskt jätteroligt! :)

      Radera
  3. Ser ut som ni hade en kanondag! :) Maten ser otroligt mumsig ut, särskilt smörgåstårtan! Jag älskar det :) Synd bara att jag inte kan göra själv, men jag kanske skulle göra ett försök. Har du något bra recept? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :). Du samma här alltså! Jag fick ju ha hjälp. Jag kan fixa receptet från Susanne som hjälpte mig. Den var faktiskt kanongod :)

      Radera
  4. Grattis Lilja! Härliga bilder! Förstår att det blev lyckat :)

    SvaraRadera
  5. Linda, jag har gett dig utmärkelsen Liebster Blog Award. Så kolla in hos mig om du vill läsa motiveringen och besvara frågorna som kommer med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen vad roligt :) Tack vad snällt!!! :). Det ska jag kolla in!

      Radera