söndag 3 mars 2013

Happy Hour Varje Dag

Det har i princip varit happy hour varje dag denna helgen. I fredags så mötte jag upp med min vän Big Chick (aka Nicole) - ja vi kallar varandra för big chicks för att vi båda är långa. Det blev så när vi först träffades, sedan har det liksom följt med och för oss är det helt naturligt nu för tiden. Vi introducerar till och med varandra som Big Chick. Vi gick till vårt favvo ställe, Café Stella som är ett mysigt franskt café med en gullig uteservering. Vädret har varit super härligt det sista också så det var perfekt att sitta ute. Min lilla Smurf hängde med också och blev lite grinig när det började närma sig 6 tiden så vi flyttade partyt hem till mig där vi tjatade om allt mellan himmel och jord. Vi har inte träffats på ett tag så vi hade mycket att ta igen.





I lördags så åkte jag runt till kanske 5-6 affärer tillsammans med Lilja. Jag hade så många ärenden plus att det är litens 1-årsdag nästa vecka så fick handla en hel del inför det också. Det kommer bli fiskdamm för de små så jag handlade små grejer som de små får fiska upp :). Så ska jag också försöka mig på att göra cupcakes för första gången. Ja, det kanske låter konstigt för många men jag har faktiskt aldrig gjort de innan med topping och allt. Så det känner jag mig lite stressad över. Jag kommer ha vanlig svensk jordgubbstårta också och har ingen aning om var jag kan få tag på vaniljkräm för den. Åhhhhhh stressen är enorm!!! Eric aka ta hand om crocket, boule osv och fiskdammen så jag hoppas verkligen att han gör det nu.

Ikväll hade vi finbesök från familjen Welsh. De kom över på middag och Eric grillade upp lite gott kyckling och stek kött till tacos. Det blev jättegott!!! Han är en väldigt bra kock när han vill vara det. Tyvärr är det väldigt sällan ;).

Det var min helg. Hoppas att ni alla hade en fin helg. Nu blir det att sova snart. God Natt alla!


3 kommentarer:

  1. Åh, så det blir fiskdamm - så kuuul! Glöm inte att ha med stövlar och sånt de kan dra upp! :) Och den obligatoriska frukten i godispåsen som ingen vill ha... :D

    Och krocket! Nästan så jag kommer över... ;)

    Vaniljsåsen/krämen kan du ju göra själv... Inte så svårt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men duuuu TAAACCKKKK för att du sa det. Det hade jag totalt glömt bort den obligatoriska stöveln eller frukten osv haha.

      Men du, hur gör man denna kräääääämeeeen dååååå.. Buuuhuuuuu :(. Hjälp!!!!!

      Radera
    2. Finns nog många olika varianter. Eftersom jag har lite kort om tid hänvisar jag i första hand till Leila:

      http://www.recept.nu/leila-lindholm/efterratter-och-godis/agg-och-mejeri/leilas-vaniljkram/

      Lycka till! :)

      Och jag ser att helgen var ännu en framgång för nya sunda livsstilen... ;)

      Radera