onsdag 27 mars 2013

Liebster Blog Awards

Jag fick utmärkelsen "Liebster Blog Awards" från Jenny som skriver bloggen - Jenny i Maine. Jag hade ingen aning och vad den utmärkelsen var men gissa om jag blev glad. Det låter ju bra i alla fall så jag tog det som något positivt :). Det går tydligen ut på att man svarar på 9 frågor och sedan skickar man utmärkelsen vidare till 5 bloggare som man gillar. Så "Here we go....."

Vad ville du bli när du var liten?
När jag var liten så ville jag bli en veterinär eller flygvärdinna. Jag har alltid älskat djur sedan jag var liten och kände att det passade bra. Mormor var väl den som ville att jag skulle bli flygvärdinna tills hon insåg att de jobbade så väldigt hårt och då ändrade hon sig och då gjorde ju jag också det :).

Vad är du idag?
Idag jobbar jag som Operations Analyst på ett "Property Software Company" i Santa Barbara. Jag jobbar med mycket administrativt. Jag har bland annat hand om att skicka ut konsulter till klienter, finansiella rapporter, "backlog" rapporter, audits. Jag tar hand om alla nyanställda och ser till att de har allt de behöver och känner sig välkomna bland mycket annat.

Vart vill du helst resa?
Det är så himla många ställen som jag vill se som jag inte har sett. Jag vill åka till Afrika på safari, se mycket mer av Europa, Alaska, Söderhavet. Skulle jag få välja nu så skulle jag nog vilja åka till något ställe som Mauritius, Maldiverna eller Bora Bora där vattnet är sådär alldeles turkost. Jag har alltid velat se det och ligga i strandbrynet och ha vågorna skölja över en. Sådär lagom mycket så klart.

Var ser du dig själv om fem år?
Hmmmm ja, det är svårt att säga faktiskt. Eric och jag är ganska impulsiva av oss. Vi har nog flyttat mer än de flesta under de åren vi varit tillsammans. Vi kommer till en punkt då vi känner att det är dags att ändra på saker och ting. Så antingen bor vi i USA (kanske Californien) eller Europa. Vi har nog fått ett barn till skulle jag tro och hoppas på. Mer än så vet jag faktiskt inte och vet inte om jag skulle vilja veta heller för den delen. Hur känner ni själva inför framtiden.

Rött eller vitt?
Jag tycker om vitt. Hade det inte varit för Eric som har tendens att vara lite smutsig (han jobbar ju som snickare i och för sig) och väldigt maskulin (han har tyvärr väldigt starka åsiktre som jag får respektera, i alla fall litegrand) så skulle hela mitt hus vara dekorerat i vitt.

Sommar eller vinter?
Jag måste säga sommar. Speciellt om man bor i Sverige. Hur underbart är det inte och kunna slänga på sig ett par shorts, äta en glass och dra och bada på Västkusten (Ja, Västkusten är absolut bäst!!! :)), efter de långa vintermånaderna. Här har vi sommar året runt men det är bäst här även under själva sommarmånaderna. Men sedan så är det klart att vintern har sin charm också, då snön ligger i drivor, solen skiner och trätopparna är tunga av snön. Och självklart så julen är det ju svårt att knäcka. Men om jag skulle välja så blir det SOMMAR!!!

Skog eller hav?
Absolut hav. Har alltid haft svårt att tänka mig hur det skulle kännas att bo i inlandet någonstans. Har faktiskt aldrig gjort det. Bara tanken på det gör att jag får klaustrofobi. Det kanske är annorlunda om man bor där, och finns det sjöar så kanske det hjälper men så känner jag i alla fall.

Vad gör dig ledsen?
Många saker kan göra mig ledsen. Jag är väldigt känslig, kanske för känslig till och med. Jag avskyr mobbing som sker så mycket i skolorna. Barn kan vara så fruktansvärda mot varandra, Jag blir ledsen när jag hör om vanskötta djur eller om människor som svälter. Det finns mycket på denna jord som kan göra en ledsen.

Vad är det bästa du vet?
Jaaaa det är ju så klart smurfen!!!! Utan tvekan!!! Sedan så är ju Eric inte fy skam han heller, men smurfen tar priset. Vilken underbara gåva. Det blir bara roligare för var dag som går. Hur det kan vara möjligt vet jag inte.

Jag skickar denna utmärkelse vidare till följande bloggar som jag läser:

Daagsverk -Daagsverk drivs av min goda vän Caroline Daag. Det är en väldigt kreativ blogg där hon delar med sig av sina verk (japp hon är en jätteduktig konstnär), pyssel, fina fotografier (japp hon är fotograf också), och annat smått och gott. Allt med en nypa humor :).

Go Blue -En blogg skriven av Gabriella som bor i Ann Arbor, MI. En jättetrevlig blogg med inlägg om hennes liv i Michigan, jobb, pojkvän och allt vad livet innebär. Roligt att läsa om hennes betraktelser av det amerikanska livet och hur det kan vara annorlunda från det svenska.

Loppansworld -Rolig, lättsam blogg som drivs av Johanna som precis har flyttat tillbaks med sin amerikanska man till Sverige efter åtta år i USA. Kul att följa deras resa i livet.

Love in LA -En blogg om Loves liv i Los Angeles och allt vad det innebär. Love är jättetrevlig och svarar på alla kommentarer på en gång :). Många roliga bilder runt om i LA och vardagen.

Californication -Hälsoblogg skriven av Marita från Los Angeles, mycket Venice Beach (vilket är roligt för mig för vi bodde där för ett tag sedan). Många fina bilder och mycket tips om hur man lever hälsosamt. Väldigt inspirerande.

Jag hade jättegärna skickat tillbaka utmärkelsen till dig med Jenny, men som sagt det fungerar nog inte så. Jag vill i alla fall säga att jag verkligen tycker om din blogg och superkul att läsa om din lilla familjs äventyr i livet.



12 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för utmärkelsen :)

    Vad kul att få veta lite mer om dig! Hahahaha, lät lite kul det där om att din make är lite "smutsig" :) men förstår vad du menar, vitt är väldigt fräscht men verkligen jättelätt att smutsa ner, allt syns liksom :) och det är nog mer "tjejigt" att dekorera i vitt, killar föredrar nog mer robust inredning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag veeet, men han är det. Han kan sätta sig ned i soffan efter en dag på jobbet och smutsa ned hela den (trots att den inte är vit). Driver mig till vansinne!!!

      Ska bli kul att läsa dina svar :)

      Radera
  2. Tack för de fina orden, Linda :)
    Vi har många liknande svar! Känslomänniskor, våra små är det bästa (såklart!), hav, sommar. Våra "yrken" ligger rätt långt från varandra dock. Operations Analyst på ett "Property Software Company" låter avancerat tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjävklart!!! Din blogg är super :). Jag veeeet vi har väldigt lika svar förutom yrket. Nja det låter nog mer avancerat än det faktiskt är :)

      Radera
  3. Tack för den fina utmärkelsen. Blev verkligen jätteglad.

    kram Marita Californication

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul :). Din blogg är verkligen så inspirerande. Jag har börjat mixa smoothies med chia frön nu :)

      Radera
  4. Åh vad roligt!! Vad glad jag blir..:) tack så väldans för utmärkelsen!!! Alltid kul att lära känna folk lite bättre..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Jättekul att läsa din blogg. Läser den nästan dagligen. Ska bli roligt att läsa dina svar :)

      Radera
  5. Tack sööööta du för denna fina utmärkelse! Ska ta och svara på detta så snart jag hinner! Är på språng nu nämligen... Jättekram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)... kul! Ser fram emot dina svar!

      Radera
  6. Tack fina du för utmärkelsen och dina fina ord om mig och mig blogg! :)

    Hoppas du har en bra vecka!

    SvaraRadera