torsdag 21 november 2013

18 Veckor Gravid

Jag har lite fler nyheter att berätta. Jag är nämligen gravid i 18:e veckan :). Vi är jätteexalterade! Graviditeten har hittills gått riktigt bra förutom att jag under några veckor i början mådde fruktansvärt dåligt. Jag kunde inte gå till jobbet på två hela veckor. Eric fick göra allt runt huset, städa, laga mat, och ta hand om Lilja. Illamåendet varade mycket längre än vad det gjorde med Lilja och det värsta var att jag inte spydde någon gång. Jag tror att det kunde ha underlättat för en sekund eller så om man hade spytt. Det har jag hört i alla fall. Det här var konstant illamående, och trötthet, total utslagenhet som inte något kunde hjälpa. Tack och lov vände det runt vecka 14 och nu mår jag mycket bättre. Jag har haft en del huvudvärk och så men hellre det än illamåendet. Jag har ökat vattenintaget och huvudvärken har börjat lägga sig mer och mer. Så det är skönt. 

Imorgon har vi en tid hos doktorn som jag har väntat på jättelänge. Vi får nämligen reda på om det är en pojke eller flicka. Med Lilja hade jag direkt från början en jättestark känsla av att det var en flicka och med denna hade jag en stark känsla av att det är en pojke. Men de senaste veckorna har min intuition spelat spratt på mig och jag har ingen aning. Så imorgon väntar vi nu på med spänning!


12 kommentarer:

  1. Tjockis! :D Så spännande - då får du göra inlägg direkt när du vet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja och tjockare kommer jag bli :).

      Radera
  2. Grattis igen! :D

    Jag tror på en pojke! (Fast jag hade ju fel förra ggn...)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!! Men Gud vad kul!!! GRATTIS! Åhh vad spännande, vad glad jag blir för din skull, ska bli jättekul att följa!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ååååhhh! !! GRATTIS!!:va kuul!!!! Kraaam Karin

    SvaraRadera
  5. Stort grattis, vilken fantastisk nyhet! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Men oj!! Ser att jag ligger väldigt efter här i bloggläsandet och har nu försökt tagigt igen det jag missat.. Ett stort grattis är på sin plats!! Vad spännande! :) när är du due?? Vad roligt nyheter!! Grattis igen!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket :). Vi är så glada :). Jag är due den 24:e april. Måste kika in hos dig också, det var ett tag sedan nu. Hoppas allt är bra med dig/er. Kramis

      Radera