tisdag 26 november 2013

Juletiderna har börjat...

Och ingen kan vara gladare än jag. Jag fullkomligt älskar julen. Allt är ju bara för mysigt. Här i Santa Barbara så har de så himla mycket grejer som försigår runt den här tiden på året; julparader, julmarknader, skridskoåkning, lucia osv. Jag vill göra allt! Det kommer ju så klart inte att gå men så mycket som möjligt i alla fall.

Nu den sista tiden som hemmafru så har Lilja och jag hållt igång med olika aktiviteter. Det finns verkligen inget bättre än att umgås med den tjejen. Idag så var vi på playdate hos kusinerna. Vi gjorde jättegoda godis ekollon (klicka här för recept) och hemmagjord "pumpa playdough" (klicka här för recept)

Nu på torsdag är det Thanksgiving här i USA då alla samlas och äter god mat. På fredag tänkte jag börja dekorera huset och på lördag köpa gran. Är så glad att julstöket har börjat.




9 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN! Tycker samma som du! Underbara juletider! Jag börjar också på fredag! :D

    Men det saknas några viktiga detaljer där borta hos er... Kyla, mörker och SNÖ! Levande ljus och brasa gör sig inte lika bra utan. Snön har i och för sig inte kommit hit heller än men jag är fortfarande hoppfull! :D

    Åh kul med playdough - Kommer ihåg när mamma gjorde trolldeg när vi var små! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet tyvärr så blir det ju inte vidare kallt här borta men det blir oftast lite kallare än vanligt i alla fall :).

      Ja, jag kommer också ihåg trolldegen. Det var tider det :)

      Radera
  2. Ja det e sannerligen mysigt med jul. Blir ett litet avbrott i vardagen också! E ju så mörkt i Svedala nu så det ska bli skönt med lite ljus i fönstren. Dagarna e väldigt korta!! Ljusnar vid 8.00 å mörknar redan halv 4-4.
    Jag jobbar väl på som vanligt men e nog ledig på julafton. Hur länge e ni lediga? Kraaam Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj är det så pass korta dagar nu. Lite mysigt med det får man väl säga i alla fall. Åh nej blir det ingen mer ledighet för dig? Jo för mig så blir det ledigt (i och med att jag är konstant ledig nuförtiden :). Men Eric får nog bara juldagen. Så brukar det funka här borta.

      Radera
    2. E du konstant ledig? Föräldraledig? Kraam Karin

      Radera
    3. Ja haha. Jag har blivit hemmafru :)

      Radera
  3. Ja nu blir det bara bättre ;) Först Thanksgiving, sen black Friday och sen bär det iväg mot jul :) Så mysigt att pynta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur. Brukar du gå på Black Friday? Jag har faktiskt aldrig gjort det. Aldrig orkat gå upp så tidigt :)

      Radera