tisdag 18 mars 2014

34 Veckor & 5 Dagar Gravid

Det går mot sitt slut nu. Härligt måste jag säga men samtidigt så har jag en hel del saker som måste tas hand om innan bebis kommer. Så håll tummarna att bebisen kommer då hon ska. 

Den sista tiden har jag känt att saker och ting har blivit mycket jobbigare. Att bära på Lilja, eller städa, gå promenad osv. Vad jag än gör så känns det jobbigare än vanligt men det är ju så klart inte så konstigt. En annan inte så rolig sak är att jag har super svårt att sova på nätterna. Jag kan vakna mitt i natten och inte sedan kunna somna om. Väldigt frustrerande. 

Igår hade jag tid hos doktorn och fick där tyvärr lite dåliga nyheter. Jag hade fått protein i urinen och även högt blodtryck. De skickade mig till labbet för fler test och imorgon så ska jag till doktorn igen för att se att det inte är något som kallas för preeklampsi. Jag har haft en hel del huvudvärk med den här graviditeten också vilket inte är bra i samband med ovanstående symptom. Det skulle verkligen vara försmädligt om det skulle vara något sådant då man måste hålla sig i sängen mestadels eller på sjukhuset så att de kan hålla koll på både mig och bebis. Hur ska det gå till när man har en två-åring att ta hand om? Nu så oroar jag mig så klart över bebisen också då det påverkar denne med. Jag kan inget annat än att hålla tummarna inför imorgon och hoppas på det bästa. 

Är det någon av er som har haft preeklampsi och i så fall vad är er historia? Skulle vara himla spännande att höra. 


4 kommentarer:

  1. I cannot believe how quickly this pregnancy seems to have gone!! Wow! Almost there! I hope good things for this baby and for you! Will come and help manage the stress and doula you right up! xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG first I was like hmmm who is this (Nikki's Creative Adventure) and of course it's you BIG ONE!!!! The first comment from you EVER!!! I love it. So glad you figured it out!!! :) I would love the doulaing me right up :)

      Radera
  2. Nu oroar jag mig också! Vet ingenting om det där, som du säkert anar ;), men jag håller tummarna att det fixar till sig och att frisk mamma får friskt barn precis på rätt dag! :)

    SvaraRadera