tisdag 23 september 2014

Erics Födelsedag

Erics födelsedag blev en hit. Vi hade verkligen jättekul. Det var ju en stor födelsedag så jag ville ju att den skulle bli asbra :). 30 är ju stort alltså! Jag försökte sätta ihop en scrapbook för honom med kort från födsel tills nu. Det var lättare sagt än gjort med barn i alla hörn i huset och Eric som springer runt överallt. Jag var tvungen att åka hemifrån i princip varje kväll veckan innan födesledagsfesten efter vi åt middag. Det var faktiskt jättejobbit och tröttande men det blev så värt det i alla fall :). Han älskade boken. Jag ville att alla skulle skriva en liten notis om Eric i boken och så klart blev det inte speciellt många som skrev den kvällen då alla var upptagna med annat. Jag får försöka fånga folk när de kommer hit och hälsar på helt enket.

Vi hade en utomstående barnvakt för första gången vilket var ganska nervöst. Liljas gamla dagmamma hade rekommenderat denna tjejen och det gick över förväntan. Hon var hur gullig som helst. Men stackars människa kom över hit till världens fest. Några av Erics kompisar bråkade på skoj och rullade ned längs slänten när hon satt där med bebis Sofia. Jag ursäktade situationen gång på gång och sa att så här är vi inte i vanliga fall osv. Hoppas hon förstod för vi vill jättegärna använda henne igen. 

Vi hade ett poolparty och efter det gick vi på middag. Alltså den här gruppen av människor är extremt högljudda. Det var tur att jag hade bokat bord på ett ställe där vi hade ett stort bord i ett privat rum där vi kunde stänga dörren. Folk puffade på sina elektroniska cigaretter (inklusive mig) så det stod härliga till. När kyparna kom in så var jag förundrad över hur de kunde hitta oss alla i molnet av rök. Under middagen gick vi alla runt bordet och sa några ord om Eric. Folk sa så fina saker om honom :). Här kommer några bilder från festen.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar