måndag 29 september 2014

Fiskpinnetacos

Igår så satt jag ju här döhungrig närmare kvällskansten som nämnt i tidigare inlägg efter att jag har börjat logga min mat i en app som kallas Lose It. Jag käned att jag ändå behövde någonting som var ganska substansiellt och med lite över 500 kalorier kvar så slängde jag ihop lite fiskpinnetacos (jag har totalt 1434 kalorier att röra mig under dagarna). De är så himla enkla och goda och 504 kalorier för 3 st. Hade man inte haft tillräckligt med kalorier kvar för dagen då hade ju ett alternativ varit att lägga tacosen på ett salladsblad istället för tortillan "proteinstyle," eller bara ätit två istället för tre.

Receptet består av en kolblandning/sallad från Trader Joes som jag blandar med lite salsa, majonäs och tabasco. Samtidigt som man rör ihop den så har man fiskpinnarna i ugnen. Tortillorna värms upp lite på spisen. Det är allt. Jättegott!


Tips kan vara att toppa med lite avocado!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar