onsdag 10 september 2014

Grattis Eric 30 År

Min bebis har äntligen fyllt 30. Det var på tiden haha. Eric är ju 3 år yngre än mig och äntligen kan vi checka samma ruta igen i alla fall. Eric fyllde i måndags och ända fram tills sekunder innan tolvslaget från söndagen till måndagen så ansåg sig Eric som en ung man i 20-års åldern. Efter 12 slaget så ansåg han sig själv som ett barn nyss fyllda 30, en man som precis har gått in i 30-års åldern och är i den extrema tidiga biten av 30,en som är nyligen född in till 30 års åldern och med andra ord långt ifrån vart jag befinner mig i 30 års åldern då jag då numera anses som en riktigt etablerad 30-åring enligt honom. Med andra ord så har han tydligt det otroligt jobbigt med att gå från 20 till 30. Jag ser det som något oundvikligt, något som är bättre än alternativet i alla fall. 

Vi har varit ute och ätit med Erics föräldrar och firat och i lördags tog James och Laurie ut oss på havet på en 2-timmars kryssning för att sedan vinprova på ett vineri de är medlemmar. Det ligger på piren i Santa Barbara och har en otrolig utsikt. Ben satt barnvakt och det var otroligt skönt att komma ut lite. 

I måndags då Erics riktiga födelsedag var så började vi dagen med en liten croissant frukost (från Trader Joes) som jag hade fixat ihop. Har jag inte mitt eget kök så blir det inte mer avancerat än så ;). Vi sjöng för honom och han fick några presenter. Pengar från mamma och pappa och ett presentkort till Nordström från mig så han kan skaffa sig en snygg skjorta tills vi går ut nu till lördag. På kvällen blev det god middag och mer presenter. Kort och presenter från släktingar och mera presenter från mig. Jag gav honom en ny vigselring då han för några år sedan blev av med sin (snacka att jag var arg då :)). Jag tror han gillade den! Hoppas det. 

På lördag så blir det mera firning med vännerna. Först så ska vi ha pool party här hos oss och sedan går vi på middag på kvällen. Vi ska för första gången ha en utomstående barnvakt. Det känns lite nervöst men enligt Liljas gamla barnmamma så ska hon vara super, så det blir nog bra.

Jag har försökt samla ihop en massa bilder från då Eric föddes tills nu då jag försöker fixa ihop en scrap book för honom från alla. Tyvärr så har inte hans föräldrar några kort från då Eric var liten tillgängliga så får skippa en stor del av hans liv (tänkte lämna plats till de om de någon gång skulle komma fram :)). Hoppas det går hem hos honom i alla fall. Jag tror inte att han misstänker någonting vilket är roligt. Ser fram emot det.


En massa delfiner började hoppa med båten vilket var helt otroligt fint. De kommer ju oftast i familjer och det var en massa bebis delfiner som hoppade med sina föräldrar :)

Det bästa jenga spelet någonsin. Har aldrig spelat ett bättre jenga. Jag var tyvärr den som drog ned allt till slut.


10 kommentarer:

  1. Stort grattis till lillEric på födelsedagen!!! �����☕☕

    SvaraRadera
  2. Ha that selfie of us (me) is insane! Linda!!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det ser ut att vara på kryssning, med en massa delfiner! :D Stort grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  4. 30 år är väl ingen ålder på en häst. ;) När man fyller 40 kommer man titta tillbaka och tänka: "Åååh den som kunde få fylla 30 ändå!" När man fyller 50 kommer man titta tillbaks på 40 och så vidare, och så vidare. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha håller helt med. Så sant som det var sagt! Man får försöka njuta av här och nu helt enkelt!

      Radera