onsdag 24 september 2014

Skyla Fyller 2 År

Den 13:e september så fyllde Skyla 2 år (Liljas bästis) och i lördags så var det barnkalas för henne. Det var i en park som ligger alldeles runt hörnet om oss här vilket var najs ;). Susanne hade gjort så himla fint med god mat och dekorationer. Det fanns till och med en svensk fiskdamm. Precis som det ska vara eller hur. Vi hade fiskdamm på Liljas 1-års dag och även om inte själva födelsedagsbarnet kunde fiska så fanns det andra större barn som kunde. Man får alltid svara på en massa frågor från jänkarna om dessa fiskdammar. Det var inte annorlunda på Skylas födelsedag. Jag vet inte hur många gånger jag fick dra att detta är något som vi gör på barnkalas i Sverige osv (inte konstigt så klart). Vi kom faktiskt fram till att man kanske till och med borde köra fiskdamm på våra fester med lite annorlunda priser då ;). Bra ide tycker jag!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Susanne är en av de bästa kockarna jag vet. Hon kan verkligen det där med att få till den goda svenska maten. Hon gjorde Liljas stora smörgåstårta för hennes 1-årsdag som inte gick av för hackor får jag lov att tala om. På Skylas fest så fanns det goda små rökt-lax-snittar och små runda fina smörgåsar med någon god "svensk style" skinkröra. Så jäkla gott alltså!!!

När man bor utomlands så tror jag att man blir mer patriotisk än någonsin då man vill hålla fast vid de svenska traditionerna med hull och hår. 

Födelsedagsbarnet var så fint i ny "tutu" kjol och verkade ha det jätteroligt. 
Hip hip hurra för Skyla 2 år!!!




 


2 kommentarer:

  1. Åh, fiskdamm är ju grymt ju! Hade nästan glömt att det fanns, tack för påminnelsen. :) Det funkar även med vuxna faktiskt. Minns att vi hade det på min morfars 80-årsdag. Då fick man saker som hudvårdsprodukter, en liten flaska likör, biobiljetter och sådant i stället för godis.
    Håller med om att man blir mer mån om svenska traditioner när man bor utomlands. Jag har varit lite anti Sverige de senaste åren, men nu när jag bor långt hemifrån börjar jag uppskatta det svenska igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha gud så bra. 80-års födelsedag med fiskdamm. Kan det bli bättre. Nästa år kanske jag kör det på min födelsedag :). Ja visst blir man mer patriotisk när man bor utomlands! :). Kram

      Radera