lördag 7 maj 2011

Det drar ihop sig till vår 30-års resa

Det oundvikliga närmar sig med stormsteg. En grej, kanske den enda saken med att fylla 30, kan ju vara denna underbara resa som ligger och väntar vid horisonten. Alla 20+ vik hädan för här kommer de tre Musketörerna, och vi är väldigt mogna och erfarna.


Men vart ska man åka då? Vi har lyckats begräns allt till antingen, Portugal, Grekland eller Italien (tror jag vi sa i alla fall). Nu ska vi bara hitta det perfekta resmålet. Det mest underbara, det mest fantastiska, det mest ekonomiska, det stället med bäst mat, den bästa stranden, för at inte tala om de bästa drinkarna bla bla bla.

Det hade ju inte varit helt fel att åka till en av de grekiska oarna.

Vad sägs om Mykonos.

Vilken fin strand.
 Eller Kreta.


Eller Zakyntos.


Det som är så underbart med de Grekiska öarna är ju att man kan båtluffa hur som helst. De ligger ju så nara varandra och det går ju färjor hela tiden.

Det värsta är ju att det finns så många att hur ska man kunna bestämma sig. Jag läste någonstans att det ska finnas 600 öar. 

Här kan ni läsa om mitt förra inlägg om 30-års resan.

4 kommentarer:

  1. Hahahaha iiieeeeww, var det den bästa bilden du kunde hitta från Mykonos?! :)

    SvaraRadera
  2. ja ja du tycker om nude beach eller?

    SvaraRadera
  3. Skulle nog akta mig för Grekland om jag var ni - med tanke på situationen i landet idag! Vill ju att ni ska komma hem igen ordentligt!

    Men är det naket som står överst på listan kan jag rekommendera sanddynorna längst ut på Maspalomas, Grand Canaria - Vi tänkte gå längs vatten linjen från ena stället till det andra och på så sätt runda udden... Ujujuj - det blev en smärre chock!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser jättetrevligt ut! :)

    SvaraRadera