torsdag 26 maj 2011

Höna

Häromdagen så kom jag hem från jobbet och såg min granne hålla i något som jag trodde var hennes katt. Men sedan så kommer jag närmare och börjar tycka att katten ser riktigt konstig ut. Det visade sig att det var en höna och inte hennes katt. Jag bara, "Men herregud du står och håller en höna." Tydligen så hade hon sett denna kyckling gå längs vägen och hon tog med den hem. Hon ville inte lämna ifrån sig den till något Animal Shelter heller ifall det visade sig att någon saknade en höna.

De satte upp chickenwire som det visade sig att hon hade hemma redan. De virade den runt trampolinen som finns här på bakgården, och tryckte in kycklingen under trampolinen. Det funkade riktigt bra. Kycklingen gick runt där inne och verkade riktigt glad. 



När Eric sedan gick till affären några dagar senare så såg han annonser runt hela området av en borttappad höna. 


Hönan har nu hittat hem igen. Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar