torsdag 23 juni 2011

Inga cigaretter :(

Ok, så ni som känner mig vet att jag är en liten rökare här och var. Jag är som en periodare. Jag röker ibland, när jag känner för det. Jag slutar helt plötsligt helt ett bra tag, eller så kör jag bara med fest rökning. Detta har fungerat för mig, men det har ju aldrig varit konstant något av metoderna. Hur som nu har jag lagt ner. Detta är femte dagen... Allt har gått bra tills idag då jag VERKLIGEN vill ha en CIGG!!! Det är inte så att jag har rökt speciellt mycket nu det senaste men här och var som sagt. Allt har gått bra men FAAEEEE###****E@NNNN vad jag vill ha mig en idag. Det känns som att livet kommer vara väldigt tråkigt från och med nu. Inget att se fram emot liksom. Plus att vad kommer nu poängen vara med att ha ett glas vin eller någon alkohol överhuvudtaget utan att kunna ta en......buhhhuuuhhhuu.....cigg... till :( :( :( :( . Men det värsta är att jag har börjat äta som en häst. I och med att jag äter som jag gör från början, så förstår ni hur mycket jag måste konsumera nu. Kul, jag blir en tjock icke rökare. Är det värt det?
Är ni inte väldigt ledsna för min situation?

Eric säger att det här var ett av de värsta korten han sett av mig :).





4 kommentarer:

  1. All for the best my dear! Now you don't have to worry about what may happen when you get older, plus those ciggy's give wrinkles! As far as the wine part, I have noooo problem drinking my wine without a ciggy. Yum! hang in there!

    SvaraRadera
  2. Hahaha thanks for those encouraging words. I will remember them when I sip on my wine :)

    SvaraRadera
  3. Hejaheja!! Du är bäst! :)

    Här kommer man tillbaka efter radioskuggan i sommarstugan och får se detta inägg. :) Bra jobbat min vän! :) Jag är så stolt över dig.

    Och för övrigt, så kan jag som före detta rökare faktiskt hålla med Laurie. För mig smakar ett glas vin lika gott utan en ciggis, även om det tog ett tag att få bort vanan. Satsa på andra grejer istället.

    Du kommer se att det finns bara fördelar med att ha slutat röka. Jag menar, kan JAG säga så, du som vet hur jag var innan, att du inte kommer att sakna ciggisar så... ;)

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  4. Äntligen! :)

    Hoppas nu det är på allvar...!?

    Kanske du till och med kommer kunna skjuta upp de där ofrånkomliga ålderstecknen ett tag till - fast du fyllt 30! ;)

    Håller alla tummar för att du ska klara av att bli kvitt denna otäcka ovana för alltid!!

    Och vad maten beträffar - lite knubbig är bara gulligt! ;)

    SvaraRadera