torsdag 2 juni 2011

Parkera aldrig på handikapps parkeringen

Ta mitt råd. Parkera aldrig någonsin i handikapps parkeringen. Även som det skulle bara vara för två sekunder. Självklart så ska man aldrig parkera i handikapps parkeringen, men jag tror många av oss har gjort det någon gång i alla fall.

Jag gjorde det misstaget igår när jag skulle till tandläkaren. Jag svängde in på bensinstationen för att köpa något. Jag parkerade i en vanlig parkeringsplats först. Men då tänkte jag att jag borde lika gärna fylla på med bensin när jag ändå var där. Jag svängde runt och skulle köra upp med en pump då jag ser att ingen av pumparna fungerade för tillfället. Det var så himla många människor på bensinstationen att det var väldigt svårt att manövrera och jag höll på att bli sen till tandläkaren, så jag gjorde det otänkbara. Jag parkerade i handikapps parkeringen. Det skulle jag aldrig ha gjort.

En kvinna kommer skrikandes efter mig och ropar att där får jag absolut inte parkera. Människan var väldigt överviktig och gick väldigt sakta så jag bara låtsades som att jag inte hörde någonting. När jag sedan kommer tillbaka ut så står hon lutandes mot bagaget på min bil. Hon står lutad och helt enkelt blockerar mig från att backa ut. Hon fortsätter med sitt predikande om att jag absolut inte skulle parkera där jag gjorde. Jag sa att jag vet det, men förklarade att det fanns inte så många alternativ. "Bullshit" skriker hon då, och säger "There is never an excuse." Vid det här laget så har vi all uppmärksamhet på oss från alla på bensinstationen. Jag ber henne snällt att flytta på sig. Jag tänkte det hjälper inte att vara arg på den här sjuka människan. Då flyttar hon väl aldrig på sig liksom. Hon säger;

Crazy woman: No, I'm going to keep you company here. 
Me: Please move. 
 Crazy woman:  Awww you need to go somewhere? Sorry!

Vid det här laget så tänker jag att jag måste gå och fråga om någon kan hjälpa mig med den här kvinnan. Då börjar hon istället vissla jättehögt. 
 
Me: I'm sorry for parking in the handicap spot. 
Crazy woman: Don't you dare apologize to me!
Me: You sound very offended about me parking in the handicap spot.
Crazy woman: YES I AM!!!
Me: Well, that's why I am apologizing to you.
Crazy woman: Whatever, I'll leave, but at least I GOT ON YOUR NERVES!!!

Jag var helt lugn genom allt detta. Tror det var bättre än att liksom bli jättearg, även om jag kände mig alldeles förbannad.

Tänk inte ens tanken.


Efter detta så åkte jag till tandläkaren där man får parkera på gatan. När jag då parkerar så ser jag en annan kvinna stanna och ropa mot mig ute på trottoaren. Jag vevade ner rutan.

Me: Can I help you?
Woman: No!
Me: Ok.
Woman: I was not talking to you.
Me: Ok.
Woman: Well, as a matter of fact I was talking to you.
Me: Yes, ok... and what?
Hon går mot bilen, och ser jättearg ut.
Woman: I thought you were going to turn and I was going to let you turn. 
Me: Oh thanks.
Woman: Yes, you have a good day.
Me: Thanks, you too!
OH MY GOSH! 
Vad är det med människor ibland egentligen. Den ena galna människan efter den andra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar