fredag 1 maj 2015

1:a Maj

Wow, vad det här året flyger förbi. Det är redan den 1:a maj idag. Gud, jag kommer ihåg när man gick runt som liten och sålde 1:a maj blommor. Det var alltid lika spännande att se hur årets blomma skulle se ut. 

I hemlighet ville jag helst att Sofia skulle fyllt år idag och inte på Valborgsmässoafton för jag associerar Valborg med alltför mycket drickande och festande haha. Men samtidigt så är det ju mycket mer än så. Mamma påminde mig att det är en väldigt fin dag då man ringer in våren och det sjungs osv. 

Idag blir det att ta det lugnt här hemma tills vi åker till svenska skolan lite senare. Leslie ska komma över och sola på hennes lunch. 

Härliga fredag. Helgen är på intåg, likaså våren är här!!!!




1 kommentar:

  1. Jag håller med mamma - valborgsmässoafton är oerhört vackert! Vår i luften, färgerna, ljuset, eldar och sång. Dessutom fyller svenska kungen år då! Och Leif! :)

    SvaraRadera