måndag 18 maj 2015

Blåbärsplockning

Igår begav sig Svenska Skolan till Solvang för blåbärsplockning. Trots att vi har kört förbi där en miljon gånger så har vi aldrig plockat blåbär förut. De var grymt goda. Vi plockade enbart en hink för att det kostade $20 per hink och man måste ju faktiskt göra något med de här bären nu. Jag blir sugen på att kanske koka saft, göra sylt, baka muffins eller kanske en paj. Vi får se vad det blir ... 

Små som stora barn tyckte det var kul att plocka.

Här är vi, eller nästan alla i alla fall. Eric försvann med barnen en bra bit bort och hörde inte när hela gruppen ropade på honom att komma. 

Dagens skörd! Vad ska det bli för gott nu då?




4 kommentarer:

  1. mm gott! Jag brukar alltid göra blåbärssylt :) så gott. Och blåbärspaj förstås, och blåbärs muffins. Eller bara frysa in och använda i fil eller smoothie eller så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm så gott det låter. Ja, jag gjorde blåbärsmuffins och så orkade jag inte baka mer så jag frös in resten av blåbären :).

      Radera
  2. Men gud vad kul med blåbärsplockning! Måste nog ta mig upp till Solvang nån gång, få lite sverige (fast de e danskt va?) känsla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis det är danskt. Du borde verkligen ta en tripp dit :).

      Radera